Molly yngel blir bare hunnkjønn!!

Hei.
jeg har noen par med blackmollyer og de får endel yngel,men stusser litt på at det nesten bare blir hunnkjønn av yngelene.er dette normalt eller er det noe jeg kan gjøre for og øke graden av hankjønn?? på forhånd takk for allle svar
Plussmedlem
Mulig det har med temperaturen i karet å gjøre. Mener å ha hørt at dette kan ha noe å si... Men husker ikke helt hvilken vei det slår, opp eller ned med temp.
Molly yngel blir bare hunnkjønn!!
Ja,jeg tenkte egentlig på det,så da er det mest sannsynlig at hvis det er "kaldt" så blir det mest hunner og varmt så blir det hanner.Ok,takker
Jeg tror det ikke har noe med tempraturen å gjøre. Det kan nesten ta opptil et år før alle blir blir kjønnmodene, i starten ser alle ut som hunner. Det størte hannene blir gjerne sent kjønnsmodene.
Plussmedlem
Doktor Dyregod
Jeg tror det ikke har noe med tempraturen å gjøre. Det kan nesten ta opptil et år før alle blir blir kjønnmodene, i starten ser alle ut som hunner. Det størte hannene blir gjerne sent kjønnsmodene.


Trenger da ikke være kjønnsmodne for å se kjønn. Gonopodium har de fra de er små...
Molly yngel blir bare hunnkjønn!!
Ok,så det tar så lang tid før de blir kjønnsmodne?Trodde disse ble det tidligere jeg da ,men gjelder det guppy også da,syntes og mene at det nesten ser ut som det er nesten bare hunner der også.Disse blir vel mye tidligere kjønnsmodne?
Det tar litt tid før gonopodiet er utviklet. Alle nyfødte ser ut som hunner.
Molly yngel blir bare hunnkjønn!!
Hei,takk for svarene,nå ble jeg faktisk litt klokere
hvilke tempratur hadde du e karet når mollyne ynglet, min molly er gravid å har hvert det minst 3 uker nå å stusser så fert hvorfor hu ikke yngler enda , tempraturen på selvskapsakvariumet mitt er 26. kanskje den er stressa
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap