Verdens vakreste guppy blue moscow

Synes også å ha min historie om verdens vakreste guppy Blue Moscow, i håp om å forstå det selv om det er på dansk.

http://akvariedyr.dk/bluemoscow.html

Er det noen av dere som oppdrar Blue Moscow?
Findes der nogle der opdrætter blue moscow!
Findes der nogle der opdrætter Blue Moscow Guppy i Norge?

Eller hvilke stammer har i?
Erik Rune Larsen fra Stavern har de. Han har mange forskjellige typer utstillings guppy.
Jeg har en stamme her, og de har begynt å ta seg opp. Jeg vil ha ungfisk for salg om ikke så alt for lenge
Flotte guppyer :o)

Fin artikkel om hvordan "hobbyavl" kan gjennomføres på en sunn måte for å redusere innavl og få fram de egenskapene som man vil ha :o)

Det at hannyguppyer bør vokse opp med en del strøm for å trene opp halemuskler er noe jeg ikke har tenkt på før. På en annen måte, om man lar de vokse opp uten sterk strøm, for deretter sortere ut de som har hengende haler, vil man da få avlet fra en guppy uten hengehale uavhengig om de "trenes opp" med bruk av sterk strøm?
Dejligt at høre i også kan bruge mine beskrivelser i norge :=)
Det er dejligt i kan bruge mine test og beskrivelser og få noget ud af det.
Tak for jeres ros.

E-Dahl: har du nogle billeder af dine Blue Moscow?

Fin artikel.
Jeg har 5 stykk 54 litere der jeg driver avel på Blue Moscow.
Men jeg er ikke enig at Blue Moscow er verdens vakreste guppy. Hverken mine eller andre jeg har sett. Der finnes utrolig mange fine guppy arter.
Jeg har i tilleg til Blue Moscow som er triangelhale også Galaxy rundhale og Grå filigran rundhale.
De to sist nevnte stammene har 3 stykk 56 litere hver, men må nok ha flere kar til disse stammene etter hvert.
Hvilken synes du er flottest?
Hvilken guppy synes i er verdens vakreste guppy?

Bengt M: Du skal bare have lidt mere farve på dine Blue Moscow, så synes jeg du får verdens vakreste guppy.
Finnes helt klart mange veldig vakkre Blue Moscow stammer, ikke for ingen ting dem er så populære. Men for dere som er på Facebook, så sjekk denne gruppen. Der er helt klart mange gode kandidater.

http://www.facebook.com/#!/groups/166622236756887/

Har vel egentlig ikke noen spesiell favoritt, men det er mye fint ute i den store verden.
Til dere som er Norske guppy frelste, så finnes det no en Norsk guppy klubb, ganske nystartet klubb, men med en allerede bra web side, med mye bra info.

http://www.norskguppyklubb.no/

Ang de bildene så er alle tre bildene av samme fisk, og er "nesten" to generasjoner siden.

En god tommelfinge regel, er jobb først med kropp og fasong, fargene kan man jobbe med deretter (dette blir vel kanskje mest aktuelt om man avler etter utstilnings kriterier)

En god bok som jeg vil anbefale folk som tenker på guppy avel er: Guppyer av Kenneth Duelund. Denne er på Dansk.

Jeg kjøpte ett parr , så fikk de to unger. Disse vokste opp og ble til hun og han. Den gamle hannen min døde, men den unge hannen har fått to kull med de hunnene han har så.. håper at alt går bra her.

Har ikke tatt bilde av denne hannen jeg har nå, men jeg må vel finne fra kamra og pusse ruten litt

Mine går i en 54 liter, jeg har planer om å gi dem en 160 liter nå snart da det blir dårlig plass om alt vokser opp.

Jeg har også andre grupper med utstillingguppy, gul cobra triangelhale, full red endlers og blond flerfarvet undersværd med flotte farver og riktig lengde på sverdet.
Blue moscow hanner
Fikk til et ganske bra bilde av noen Blue Moscow hanner, beklager at jeg ikke har rengjort glasset
Her er en verdig kandidat blandt verdens vakreste guppy Skulle gjerne hatt noen eksemplarer.
Super flot guppy!
De er bare en super flot guppy Bengt

Er det oprindeligt en Japan Blue?
Er det din stamme og er den ren?
Ja det er min stamme, ren Blue Moscow.
Besøg
Hvis du kommer til Danmark på et tidspunkt, så kunne vi bytte lidt Blue Moscow unger. Så vi kan gøres vores stammer endnu stærker.

Hvilket setup har du til opdræt af Blue Moscow guppy?
Hei Bjarne. Jeg skal til Vejle på akvarie messen nå til helgen så "kanskje" det kan være aktuelt. Har du noen nyere bilder av dine voksne Blue Moscow hanner?
Jeg har muligens også en mulighet for og få tak i avkom fra Blue Moscow som kommer fra USA, så lover ikke noe.

Jeg har for tiden 5 stykk 54 liter akvarier som er forbeholdt mine Blue Moscow, snart 6 stykk.
Yngel
Hej Bengt
Tror Vejle Akvarie Messe bliver rigtig godt i år, det er Danmarks største. Jeg skal hjælpe der hele lørdag.

Jeg har lavet en hård sortering af mine Blue Moscow, så jeg har ikke noget overskud i øjeblikket. Lyder som et stort opdræts projekt du har gang i.

Jeg skal nok få taget nogle nye billeder, men jeg er ikke særlig god til det. :=)

Bengt M
Her er en verdig kandidat blandt verdens vakreste guppy ;-) Skulle gjerne hatt noen eksemplarer.

Har 4 hanner og prøver fortvilt å få tak i noen hunner ,en utrolig fin Guppy.
Disse guppyene som kalles Blue Moscow ligner utrolig mye på de guppyene jeg hadde en kjempekoloni av. Jeg avlet selektivt og bevarte kun de mørkeblå avkommene. Til slutt ble det født nesten bare blått

Eksempel på bilder av de jeg hadde, som nok langt i fra var noen ekte Blue Moscow, siden jeg kjøpte mine hos en vanlig Tropehagen butikk.... Men de ligner veldig, er det flere som er enig i det?

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap