Fisker som går sammen med guppy?

Jeg har et 60l nå med 6 guppy og 12 yngel. Har også en kinesisk algespiser og en ancistrus.

1. Går gullfisk, slørhale eller kampfisk overens med guppy?
2. Er det noen andre fisker jeg kan ha som går overens meg guppy?
3. Hva slags for liker guppy bortsett fra flakfor.
Kampfisk må du være veldig forsiktig med, den ser på andre hanner med store fargerike haler/slør som rivaler, og sloss med de til en er død. Gullfisker og slørhaler kan bli ganske store(opp til nesten 40 cm lange!), så det kommer veldig ann på hva slags kar du har. Om du har et som er 200l eller mer kan det gå. Om gullfisken blir så stor så er det jo en sjangse for at den spiser guppyene også, hadde ikke tatt sjangsen på det selv.

Derimot hadde jeg prøvd meg på corydoras eller kanskje platy?
Inaktiv bruker
Ja, Ikke lurt med Kampfisk og slørhale sammen med guppy. Det KAN gå bra, men tar man sjansen kan det også gå dårlig.

Platy, Sverddrager, Molly, Ancistrus, eller lettere en liste over det som kan gå med samme vannkvalitet som guppy LINK
Men så må du jo se i forhold til akvarie størrelse og hva de trenger av territorium, gemytt er også viktig å tenke på.
Støtte inleggene over. Finnes mange fine fisker som vil passe bedre med guppy i 60l enn slørhale og kampfisk

Hvis du vil gi fiskene litt variert for så kan du gi røde mygglarver og frossen artemia. Tror guppyer kanskje tar agurk også.
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Paulsen
Reklame for plussmedlemskap