Guppy død etter 2 dager

Eg var i butikken for 2 dager siden å spurte hvor mange guppy hunner eg måtte ha pr hann.
Dei sa at det sku gå fint med 2 hunner pr hann.(eg har alltid trudd de er 4 hunner pr hann) Så eg kjøpte 1 hann og 2 hunner. Nå er begge hunnene død, kan dette være pågrunn av utmattelse? Hvor mange mener dere det bør være pr hann?? 120liter
Tja, det er jo ikke alltid et fasitsvar på slike ting, men jeg tenker selv at jo flere hunner per hann jo bedre er det. Aller helst 3+
Det kan være at hannen har slitt dem ut, men det kan også være andre grunner. Har du målt nitritt og ph? Det kan være lurt å gjøre dette for sikkerhets skyld.
I 120 liter kan du ha ganske mange guppier, men det kan være ganske lurt å sørge for at hunnene har planter eller andre plasser å gjemme seg.

Jeg har selv to hunner på en hann som jeg kjøpte i dag, og til nå har det gått kjempefint. Han har ikke jaget på dem i det hele tatt. Men man vet jo aldri, så jeg vil ambefale å heller gå for litt flere hunner mot en hann.

Men sjekk verdiene dine, og skift litt vann hver/annen hver dag for sikkerhets skyld


Forresten, jeg må bare spørre for å være sikker; Er karet skikkelig innkjørt?

Guppyer fra dyrebutikker kan være av DÅRLIG kvalitet grunnet mye innavl
Hvilke andre fisker har du i akvariet?
Det kan være du har dårlig vannkvalitet, at du ikke aklimatiserte fisken, sykdom, alderdom.. Eller rett og slett fordi guppyen har blitt ihjelavlet for å møte forbrukerens krav; lengre slør og mere farver. Dette er det som har gjort guppyen svak.
hvor lang tid brukte du på å vende de til vann tepen og andre fisker ?
som sakt tidligere hær er at det ikke er noe fasitt svar...
jeg selv har hadd 2 hanner og 1 hunne de brydde seg ikke om hunnen før hunn hadde født ynglene sine og var klar for å parre seg igjen men måtte selvfølgelig flytte den ene hannen min etter hvert da hannene bare ødela finnene til hverandre. så når du skal bestemme deg for hvor mange hunner du skal ha spørs det egentlig på tempramange til hannen. men jeg vil også anbefale 3+
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap