Atferd til kampfisk-hann

Ikke god kvalitet på bildene, men er det noen som kan si noe om atferden hannen viser? Han blåser seg veldig opp, og jeg har aldri før sett dette han gjør med gjellene. Trodde først han hadde kjeven utav ledd, men ser at det er gjellene han spiler ut...
Det jeg lurer på er om han "flotter seg" eller om han gjør seg klar til å angripe hunnen...?
Kampfiskhannen min blåser opp gjellene når han skal angripe... Satte inn nye coryer og jaggumeg prøvde han ikke å drepe dem!

Flytta han i et annet kar jeg, ( hvor det også går cory), og det går bra
Mine gjør dette for å imponere hoene. Mine går aldri til fysisk angrep men de jager like før egglegging. Det ser ut til at hoene ikke bryr seg om han til tider, da gidder de ikke svømme unna og da blåser han seg skikkelig opp, og blir bare stående tett intill hoa og stirre på henne. Tilslutt så slapper han av og svømmer unna. Mine går sammen hele tiden i såkalt famileiekar og jeg vet ikke om dette gjør de mer avslappet og vant til hverandre? Jeg syns egentlig alt styres av hoa, for når ho blir eggleggingklar så begynner han og bygge skumredet....ellers så svømmer de side om side og alt er fredelig.
Har samme erfaring som Heidi...
Mange takk for svar alle 3

Her går det foreløpig fint. Litt jaget blir hun, men hannen er mest opptatt med å drive på med sitt. Det er ikke vanskelig å gjemme seg for hannen i hvert fall! Hun kan stikke under en nokså åpen rot, og han enser henne ikke, bare hun står i ro. Men som bildene viser, så virker hun ikke veldig skremt, men svømmer rundt på de åpne plassene også
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap