Guppyen min føder , men det kommer egg!!

Jeg har en guppyjente som føder idag. Har puttet henne i fødekar, men det kommer ut egg som ikke klekker. Hva er galt? Noen som har vært borti dette? Skal jeg la eggene ligge eller er de døde tro?
Inaktiv bruker
Guppy legger jo ikke egg! om det er yngel som ikke rører seg er de døde eller i sjokk.
Mest sannsynlig døde. Kan være alt fra stress til vannverdi.
Bilde?
Jeg vet de ikke føder levende unger,så nå ble jeg litt forundret. Lå 10 blanke små kuler med en hvit prikk, i bunnen av fødekassen . Prøvde å få ut ett, men da forsvant alle igjennom sprekkene i fødekassa,så det kunne ikke være mye fast det som var inne i kulene. Jeg får se hvordan det går med hunnen. Takk for svar.
Eggene skal jo egentlig klekke inni hunnen og det er ikke vanskelig å se at det er yngel som kommer ut hvis alt er som det skal. Høres ut som at det kanskje har skjedd noe galt slik at eggene ikke har klekket. Jeg opplevde noe lignende en gang, da kom det ut noen yngel og noen egg.
Det er ubefruktede egg. Det hender det kommer noen når de føder yngel.
Takk for svar,da fortsetter jeg å ha henne i fødekassen en stund til.
Ny guppy i fødsel. Putta den i fødekassa og der kom det også egg, 7 stk. Mammaen er fortsatt svart og stor i magen,så jeg håper det kommer levendefødte snart. Hun ble fryktelig stressa av fødekassen, håper det ikke har noe med saken å gjøre.
Når jeg får mer dekkplanter i akvaritet ,tror jeg jammen jeg vil droppe fødekassen for guppyene. Fungerer fint for platyer, men det ser ut som guppyene blir mer stressa av den.
Inaktiv bruker
Stress fører ofte med seg dødfødte yngel og i verste fall dør moren.
Fødekasser er egentlig ikke noe å anbefale siden fisken blir så stressa.
Fødekasse anbefales ikke, det har jeg lest i flere tråder. Tett beplantet akvarium, og la fiskene føde i fred der er det beste.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap