- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Hva liker endlers guppy å spise
Hva liker endlers guppy å spise
Postet 11.04.12 kl 17:38
Inaktiv bruker
Hvilket flakfor gir du? Mygglarver og artemia er jo altid en hit.
Postet 11.04.12 kl 17:42
Postet 11.04.12 kl 17:48
Endlers og guppyer spiser det meste, jeg prøver å gi mine litt variert mat. Jeg har en del yngel i karet, så jeg forer to gagner om dagen. Så lenge fiskene får mye mygglarver, blir det ikke så interessant for de voksene å jakte på yngel.
Om morgenen får de tørrfor. Det greit å ha et par typer tørrfor å bytte på, gjerne en type med mye alger i. Om kvelden får de frossen cylops, svarte eller røde mygglarver. De får også en liten bit med squash av og til (mest til maller og snegler).
Om morgenen får de tørrfor. Det greit å ha et par typer tørrfor å bytte på, gjerne en type med mye alger i. Om kvelden får de frossen cylops, svarte eller røde mygglarver. De får også en liten bit med squash av og til (mest til maller og snegler).
Postet 13.04.12 kl 19:18
Endret: 13.04.12 kl 19:19
Postet 13.04.12 kl 19:58
Postet 13.04.12 kl 22:00
Postet 14.04.12 kl 10:25
Postet 07.05.12 kl 21:37
Jeg kjøper en pose frosne erter, og mater kanskje med en eller to erter i uken til ottoer/snegler/reker, dette varer jo kjempelenge, og posen med erter er velig billig! Flakfor og lignende har jeg frosset ned, da jeg har hørt at det mister næring etter bare et par måneder. Frosne mygglarver kjøpte jeg i ei en frossen plate, og det er utrolig "mye" i denne..jeg brekker av en bitteliten bit og det blir mer enn nok. Så kjøper jeg flakfor over internett for å spare penger.
Jeg hadde en periode hvor rødmunnstetraene ikke ville spise.. disse er glupske ellers..så jeg lot være å mate de i tre, fire dager, og da var alt OK igjen. Matlyst så det holdt.
Jeg hadde en periode hvor rødmunnstetraene ikke ville spise.. disse er glupske ellers..så jeg lot være å mate de i tre, fire dager, og da var alt OK igjen. Matlyst så det holdt.
Postet 08.05.12 kl 01:45