Endlers - vil de kunne spise sommerfuglciclideyngel?

Heisann,
Jeg har et 60l kar hvor jeg nå kun har 14 dager gamle yngel av boliviansk sommerfuglciklide. Disse er nå ca. 8mm og går uten tilsyn fra voksne. Karet er ellers "operativt" med alle fasiliteter.

Jeg ønsker å skaffe meg noen endlers, og vurderer å ha de i samme karet. Spørsmålet er om dette er en fryktelig dårlig idè? Når jeg ser på endlersene synes jeg de ser så små og uskyldige ut, men vil de kunne spise yngelen av sommerfuglciklidene?

Håper noen kan svare meg på dette?
Ja, endlers ser mer uskyldige ut enn de er og kan være rampete til tider.
De spiste opp rekene i karet når jeg hadde de, men jeg tror ikke de vil spise såpass store yngler som 8 mm.
Mine spiste ikke sine egne yngler engang og de ble fort veldig mange...
Hvis du har masse tette planter som ynglene kan skjule seg i så tror jeg det vil gå greit.
Man kan sette opp en regel som sier at alle fisker spiser alt de finner av yngel - egne eller andres - så sant de passer i munnen. Så enkelt er det faktisk. Kan yngelet fanges og svelges, så er det mat.

Stephan
Hei og takk for svar!
Har egentlig troen på at det skulle gå bra jeg og. Har bra med planter, men disse dvergciklide-ynglene virker å kun holde seg nede på sanden uansett hvilke gjemmesteder jeg byr de. Sånn sett er de lette bytter.
Nå vet jeg ikke hvor stor munn disse endlersene har, men de blir nok kjøpt lokalt, så om alt er som det pleier her i Bergen så er vel Bergens-endlers litt større i kjeften enn i resten av landet
Endelers og yngel av sommerfuglciklider
En liten oppdatering:
Har nå 20 endlers gående sammen med yngelen av sommerfuglciklidene (bolivianske), og det har gått veldig fint. Ved 8mm var yngelen stor nok til å unnslippe endlersene.Har også sluppet i noen voksne (5cm) corydoras weitzmani, og heller ikke disse utgjør noen trussel mot yngelen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap