Liten, redd guppyhunn og fire hissige sebrafisk

Jeg kjøpte fem guppyer(3+2) fra dyrebutikk forrige fredag. Den ene hannen døde første natta, men de andre har det bra. Men den ene, minste hunnen er blitt veldig tynn, pga at sebrafiskene jager henne vekk fra maten, i tillegg til at de stresser henne.
Er det noe jeg kan gjøre for å fete henne opp? Mat som synker(f.eks frossentfor) skal hun få på søndag, og i kveld har jeg tenkt å "plante" et salatblad. Fårhåpentligvis mister sebrafiskene interessen ganske fort. De andre guppyene har fått inn rutinene, de svømmer oppover når jeg åpner akvarielokket, de spiser nesten fra hånda og de lar seg ikke skremme av de andre fiskene.
Jeg regner med at de blir for traumatisk å fange inn sebrafiskene for hver foring, men jeg kommer rett og slett ikke på noe bedre. Tips?
Hei! Prøv å fore på flere plasser i akvariet. Hadde det ikke nyttet hos meg, hadde sebraene blitt nødt til å flytte. Liker ikke sure og uvennlige fisker
God helg, og lykke til!
Jeg får prøve det, da.
Takk for svar, og god helg til deg også!
Jeg har prøvd å fore litt her og der, men nå vil hun ikke spise! Hun smakte heller ikke særlig på salatbladet!
eg hadde nok ikke valgt å ha sebra sammen med guppy. hannene til guppyene dine hadde vel slørhale?? svømme ikke like bra de. sebra er jo ein rovfisk. de river byttet i filler. og vanlige guppyer er et lett bytte. nei ta ut guppyene. la de få fred. vertfall gi dem nok planter og steiner til å gjemme seg i. så de får hvile litt innimellom.
Ja, men jeg har bare en hann. Og sebraene bryr seg ikke om han, eller de andre hunnene, bare den ene.
Tilfeldig bekjentskap
© Liz Helen
Reklame for plussmedlemskap