Molly yngel

Jeg kjøpte meg noen molly'er i dyrebutikken på Tirsdag og i dag morges så jeg at det var åtte små yngel oppi karet, tok straks ut kampfisk hannen min som gikk sammen med mollyene, men så lurer jeg litt på hvordan det er å la de fire voksne molly'ene gå sammen med ynglen ?

Jeg har et 60 l kar bare og det er dessverre ikke noe særlig planter der ennå, det kommer forhåpentligvis i løpet av helgen.

Har noen andre tips om hvordan å fore opp yngel på og ta vare på den ?
Har prøvd å lese meg fram i dag, men finner så mye forskjellig så må nesten spørre en gang til
Du kan kjøpte et sånt nett og ha yngelen i det, inntil de får litt mer størrelse. Nettet henges på kanten av akvariet på innsiden.
Yngelen kan ikke være for lenge i det heller, da det er for liten plass, men en stund. Til de forhåpentligvis er litt over munnfull-størrelse... De spiser det samme som de voksne gjør, du bare smuldrer opp litt flak til de. Ikke gi for mye mat i nettet, da blir det bare liggende og råtne. Sånne småtasser spiser ikke mye, så vær heller litt gjerrig enn litt for raus.
Ok, vet noen sånn ca hvor lang tid det tar før de vokser til litt? vil ikke ha de i en fødekasse egentlig, men så lenge jeg ikke har nok planter så er det vel bedre enn ingenting. Hadde vært morro om noen av de vokste opp
Yngelen vokser etter hva slags næring de får og plass de har, samt hvilken vannkvalitet de lever i.
Sant skal sies at flakfôr ikke er det mest næringsrike og beste fôret å gi yngel. De vokser definitivt bedre på levendefôr, men jeg tenkte kanskje at det ikke var helt det du ville høre Mang en guppy og molly har vokst opp på flakfôr, så det går nok greit. Jeg vet bare ikke helt hvor lang tid det tar. Jeg har aldri "tatt tiden" på levendefødere sin vekst.

Kanskje andre kan skyte inn litt ca opplysninger der. Noen uker tar det nok. Men jeg tror ikke det finnes noen fastspikrede regler, til det er oppvekstmiljøet for varierende rundt omkring.
Fôrer for det meste med fryst artemia og mygglarver så det skulle gå greit

ok, så det blir som meg kampfisk yngel egentlig da bare at jeg slipper å skille disse etter en liten stund
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap