Bilder: er hun gravid mon tro ???

har en guppy som ser gravid ut men det er så vanskelig å se synes jeg.
ser folk snakker om svart flekk ved haleroten men alle gyppinene mine har svart flekk der så ikke vet jeg...

ligger ved noen bilder jeg, hva tror du ???? )
Jeg har satt en rød ring rundt den mørke flekken man snakker om, det er rett og slett yngel man skimter gjennom bukskinnet, og jeg tror de fleste guppyhunner er konstant drektige så fremt det er en hann i karet

[External Image]
Rita Aspevik
Jeg har satt en rød ring rundt den mørke flekken man snakker om, det er rett og slett yngel man skimter gjennom bukskinnet, og jeg tror de fleste guppyhunner er konstant drektige så fremt det er en hann i karet ;) [img]http://akvaforum.no/images/forum/22286_121205133608_1.jpg[/img]

ok så mao så er alle fullvoksene jente guppyene mine gravid + 4 jente barn guppyer ?
hmm.. lool.. blir ikke klok på det der, synes de er svart bak der etter de har født også jeg..lol
Noe av den mørke fargen skyldes nok innvoller og mageinnhold også, hunnene blir skikkelig runde i buken (nesten firkantede) når det nærmer seg fødsel. Legger ved et par bilder av en høydrektig endlershunn, ettersom den er lys i fargen er det lett å se hva som ligger i buken på henne.

[External Image]

[External Image]
Hvordan finne ut om en guppy er gravid
Det er veldig enkelt å finne ut om en guppy er gravid. Bare svar på disse spørsmålene:

* Er det en hunn?
* Er hun kjønnsmoden?
* Har hun vært i samme akvarium som en kjønnsmoden hannguppy i løpet av de siste 2-3 månedene?

Hvis svaret på alle spørsmålene er "ja", så er hun gravid.
Supert svar, Kampfisk Det stemmer jo på en prikk
hahahaha... ok den e grei, takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap