Er denne platyen gravid?

Er denne koralplatyen gravid eller er det bare slik den blir som voksen. Har vært omtrent like tykk siden jeg kjøpte den for over en måned siden. Det gule på magen er bare gjenskinn fra blitsen.
Hvis du har den sammen med en hanne så er den nok drektig, ja

Rita har klistret en tråd i forumet Levendefødere som heter; Oppdrett av de vanligste levendeføderne, guppy, platy, sverddrager og molly. Den er verdt å lese
Takk for svar og lærerik link. Jeg finner mye på forumet jeg burde lest før jeg kjøpte disse fiskene (vannverdier) og får noen aha-opplevelser om tidligere blundere som skyldtes mangel på kunnskap. Jeg lar den gå i akvariet og føde der hvis den er drektig. Det var et av alternativene i linken.
Hun er nok gravid.
Legge ved bilder av min "Tjukka", fikk navnet siden hun blir så diger de siste dagene før fødsel (og leverer en stor yngel gjeng)
Tjukka har en flott rødfarge. I butikken var mine knallrøde, men da jeg puttet de i akvariet mitt ble de oransje. I butikken hadde de akvarielys som fremhevet rødfarge. Jeg synes det er så flott å se på røde fisker blant grønne planter. Derfor kjøpte jeg neon og kardinaltetra i tillegg. Etter at jeg begynte å lese på forumet fant jeg ut at kardinal og platy var nærmest i vannverdi.
Asbjørn D
Etter at jeg begynte å lese på forumet fant jeg ut at kardinal og platy var nærmest i vannverdi.

Da tror jeg du bør sjekke en gang til. Platyen vil ha pH 7-8 og GH 9-19, mens kardinaltetra skal ha pH 4-6 og GH 0-8. Dette er omtrent så motsatt som det går an å få det, imho.
Asbjørn D
Tjukka har en flott rødfarge. I butikken var mine knallrøde, men da jeg puttet de i akvariet mitt ble de oransje. I butikken hadde de akvarielys som fremhevet rødfarge. Jeg synes det er så flott å se på røde fisker blant grønne planter. Derfor kjøpte jeg neon og kardinaltetra i tillegg. Etter at jeg begynte å lese på forumet fant jeg ut at kardinal og platy var nærmest i vannverdi.

Tusen takk, jeg syntes også hun er utrolig flott, en stor, fin og rolig Platy, men GOD matlyst...
Hun er egentlig litt mørkere "rød" enn på bildene, kameraet klarte ikke helt å fange det inn.
Ser at mange av hennes avkom (22 overlevende) får denne fargen, mens noen får litt mer lyse orange farge, blir spennende og se om de får like flott farge som moren sin, hadde vært gøy.
Inaktiv bruker
SilverShaded
[QUOTE=Asbjørn D]Etter at jeg begynte å lese på forumet fant jeg ut at kardinal og platy var nærmest i vannverdi.

Da tror jeg du bør sjekke en gang til. Platyen vil ha pH 7-8 og GH 9-19, mens kardinaltetra skal ha pH 4-6 og GH 0-8. Dette er omtrent så motsatt som det går an å få det, imho. ikke bare det, de der på bildet er neontetra.
Har både kardinal og neon. Kardianaltetraene kom ikke med på bildet. Har lest på forumet at neon vil ha GH 0-3 og PH 5-7. Derfor skriver jeg at kardinal og platy er nærmere hverandre, men skjønner det ikke er noen ideel kombinasjon heller. Men jeg har vært heldig og ikke fått noen sykdom på noen av dem.
Da er det i hvert fall kommet en koralplaty-yngel. De andre fiskene jager den, men det virker ikke som de vil spise den. Jeg gir de masse mat slik at de ikke blir sultne. Spennende å se om den lever opp. Moren er like tykk. Får platy yngel med mange dagers mellomrom? (Det er baksiden av sugekoppen til termometeret som synes på bildet)
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander Nohr Kokkin
Reklame for plussmedlemskap