Guppy mistet nesten hele halen

Hva kan dette være det gjelder 2 stkk hva skal jeg gjøre . Vokser den ut igjen ?
Inaktiv bruker
hva går dem sammen med? hvor mye av halen er borte?
Den ene har mistet hele pryden bak og den andre har bare nederste del igjen. Di er sammen med 2 black molly og 2 senneps molly platy,sebrafisk og noen Sverddragere. Pluss Ancistrus
Inaktiv bruker
Stort kar? Er vell sebrafiskene eller sverddrager som har smaka på dem.
så lenge halerota ikke er bitt av så blir halen å vokse ut igjen.
Du må passe på god vannkvalitet for å unngå sopp.
180 liter og hatt dem noen mnd nå aldri skjedd før. Sopp vises vel godt og annen fisk skulle vel å hatt problemer da. Sjekker vannet og da spesielt nitritt vannet har holdt seg fint
Inaktiv bruker
Soppvekst kan komme i sårene. På siden din har du bilder av sølvhai, har du dem enda? Isåfall så kan det være dem som smaker på fiskene dine.

Med gode vannbytte rutiner så unngår du sopp.
Inaktiv bruker
Dem bør du gi bort eller selge, det kan være dem som har smakt på guppyene, pluss at dem blir alt for stor til karet dit, de er stimfisk. Så mitt tips til deg er å gi dem bort eller selge. INFO
Jeg hadde en nydelig gul guppy en gang, som kom for nærme vannbytterøret vi brukte før. Akkurat hva som skjedde, vet jeg ikke, men ihvertfall mista den halvparten av halen, og fikk en liten knekke i ryggen(halen falt forresten ned på bånn, og spist av rekene -æsj!). Vi lot den være over natta, og da hadde knekken retta seg ut, og etter noen uker begynte halen å vokse ut, selv om den var ganske fargeløs. Det gikk heldigvis ikke sopp i såret av noe slag.

Fjern sølvhaiene og følg med på eventuell sopp. Da går det sikkert bra
Vær nå bare OBS i fall det er finneråte de har fått. Følg nøye med på de øvrige beboerne fremover. Sølvhaiene er jeg helt enig i at du bør kvitte deg med, men ikke selg / gi dem videre før du er sikker på at det ikke er sykdom.

God bedring til de finneløse, og riktig god helg til deg!
Tilfeldig bekjentskap
© Helle Aamelfot
Reklame for plussmedlemskap