Er min platy gravid? noen som klarer å se det ?

Hei

Jeg bare må spørre samme spm som mange har spurt om her, men er det noen som kan si meg utifra litt dårlig bilde om at mine platy er drektige?
Som du sier kanskje det vanligste spørsmålet, du finner bilder og mye informasjon i oppdrettstråden festet i levendeføderforumet, for å slippe en masse gjentakelser har vi forsøkt å samle informasjon der

Damen på første bilde er nok ikke veldig langt unna, men du skriver Platy (Xiphophorus maculatus) og jeg ser en sverddragerhanne (Xiphophorus hellerii) på bilde to, damen på første bilde er også mistenkelig lang og orange til å være Platy. Begge arter har familienavnet Xiphophorus og er såpass nær beslektet at de krysses. Nå er oppdrettsvarianter krysset i hytt og gevær allerede så noen stor krise er det muligens ikke, men har du begge arter i karet er det greit at de ikke blir solgt videre som "ren rase"
tusen takk for godt svar ja kan hende de er litt kryssinger, jeg kjøpte dem i dyrebutikk. så er ikke sikkert de er ren rase men jeg driver mest for moroskyld jeg så blir evt solgt billig som bl.rase har også sett masse bilder om drektighet på dem, men ble liksom ikke klokere
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap