Platy eller sverddrager??

Hei er dette Platy eller Sverddrager hunn?? noen mener platy mens andre mener sverddrager .
Plussmedlem
Sverddrager....
Plussmedlem
Etter min mening mest sannsynlig ja. Gir et slankere inntrykk enn platy særlig fra ryggen og bakover.... Mer langstrakt om du skjønner...
oki tusen takk for svar_ jeg ble så usikker iogmed at de er ganske like egentlig men når sverddraggern er gravid, er det noe tegn på den som jeg kan se etter at det nærmer seg, har en som ser ut som hu har en klinkekule i magen, så ser for meg at det nærmer seg.
Tidlig i tråden jeg linket til i et annet innlegg ligger det bilder som viser akkurat hvordan en sverddrager ser ut like før fødsel.
Mitt favorittutsagn av Ole Brumm er: "Når du går på jakt med ballong, så er det forferdelig viktig at biene ikke vet at du kommer", men han har også uttalt: "Ja takk, begge deler".

Og disse fiskene er begge deler: sverddragere med platygener; altså hybrider.
Ikke kritik Donald. Bare nysgerrig. Hvordan ser du dett, eller er dett noe du vet?
Må jo lære hele tiden.
Roland, eg mener fisken ikke har den kompakte formen som er typisk for en platy. I tillegg er det en pekepinn at fisken bak er en sverddrager (hybrid dog), selv om det selvsagt ikke beviser noe.

At fisken er rødaktig (uten å være albino) er bevis for at det er en hybrid. Les under "Notes" her.
Ok ser hva du mener. Seriously Fish er en flott side.
Har aldrid tenkt på dett sådan, at sverdragere er grønne. Så ikke, hvor du fikk platyèn fra, men skjønner dett nu, takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap