Finnes det levendefødere som kan være i samme kar som ancistrus?

jeg ser jo mange har ancistrus sammen med "vanlige" levendefødende som guppy, platy etc.
Selv har jeg lyst på endlers, men jeg har ancistrus som jo krever en mye lavere hardhet (gh) i vannet enn levendefødende

Finnes det levendefødende som kan leve sammen med ancistrus?
Ancistrus sp. oppdrettsvariant er ganske tolerant, og tåler fint en pH på 6.8-7. Dette kan du også holde levendefødere i, så Endlers skulle gå fint med Ancistrus! Hva slags vannverdier har du?
Pål
Takk for svar. pH i vannet er på 7. gh er ikke mer enn 3. bør gh justeres? Jeg liker endlers veldig godt så det hadde vært supert om jeg kan ha dem. Da skal jeg se her inne om noen selger endlers
Om karet skal være tilpasset levende fødere bør vell både pH og Gh opp.
PH mener jeg skal gå helt fint. Har selv PH 6,8-7 i karene mine og levendeføderene klarer seg helt fint. GH er og grei, men om du er interessert i vannverdier kan du justere den noe opp. Men ofte er det bedre og la vannverdiene være stabile, enn og risikere store variasjoner ved tilsetninger. Men om du er interessert i vannverdier, er det spennende og jobbe med
Lykke til!
Pål
Ok da prøver jeg meg med det slik det er.for sikkerhets skyld har jeg kjøpt inn gh+ Hvis den av en eller annen grunn skulle synke mer
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap