Hvor gammel?

Ved vannbytte i dag oppdaget jeg tilfeldigvis ett guppy yngel. Som stolt mor lurer jeg da på hvor gammel denne kan være? Har/hadde to gravide guppyer i karet, den ene døde for ca en uke siden etter å ha vært litt pjusk noen dager. Den var gravid fra jeg kjøpte henne, og lurer derfor på om hun kan ha holdt for lenge på yngelet sitt slik at hun døde. Den graviditeten var litt i lengste laget etter hva jeg har lest Har også nå en høygravid dame, så lurer på hvilke av fiskene denne yngelen kan ha kommet fra? Er den nyfødt, eller har den blitt en uke gammel ca? Vet det kan være vanskelig å se av bildet, men kanskje noen kan gi en pekepinn?
Den yngelen der kan fort være noen dager/uke gammel, for den har ikke den oransje plommesekken lengre...
Aha, så den plommesekken er veldig synlig? Er mitt aller første yngel skjønner du
Og er bare en nedi der, så om den kommer fra den som døde så spørs det om yngelet hadde blitt for stort til at hun fikk de ut kanskje?
Følger tett opp den andre gravide hunnen også, for tror det kan skje noe der snart og.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap