Yngel. kor gammel?

skulle skifte vann og rense litt i akvariet isted. plutselig så popper det en liten svart yngel frem fra steinene ?? kan tenke meg den e ett sted mellom 5-7mm. har to svarte Sverddrager i tillegg til noen flere forskjellige raser, og har lurt en stund no på om hon sverddrageren kan ha vært gravid. så kan den ha komt fra hon? syns egentlig ikkje at hon e blitt noe mindre då. men kor gammel kan yngelen være? får har ikkje fått med meg at noen av hunnene mine har født heller
Da er det vel en sverddrager-yngel. Du kan ikke regne med å se det hver gang en hunn slipper yngel.Da er den nok bare noen få dager gammel.

Vet ikke hva slags andre arter du har i karet...i tilfelle det er ikke er fra sverddrageren ? Uansett vil du jo se arten når den vokser til litt.
ja det e sverddrager ^^ så idag når eg fikk studert hunnen at hon plutselig var blitt litt slankere^^ så blir spennende å se kor mange som dukker opp^^ no går eg å venter på at ene platyen min som eg e temmelig sikker på skal ha yngel skal føde blitt en smule bollete :P men ikkje sikker då
Ok...bare husk på at Xiphophorus-artene krysses med hverandre, så du får hybrider.
Det er den slekten som sverddragere og platyer hører til.
aha ^^ lærer stadig noe nytt så eg kan ende opp med noen artige fisker? :P
Artig og artig, fru Blom....hvis du skal selge eller gi bort avkom, har de jo ingen arts-tilhørighet. Personlig er jeg imot både å lage og å spre hybrider. Det fikk arter nok i massevis som er artsriktige.
nei har ikkje tenkt til det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap