Når skal jeg avslutte kur mot hvitprikk?

Har nå holdt på i 5 dager med esha exit i 60 literen min.
fulgte doseringkalkulatoren her, så jeg brukte 11 dråper på dag 1, og 5 på de to neste(hadde vannbytte mellom dag 2 og 3), igår brukte jeg 1 dråpe og idag hadde jeg i tre dråper etter vannbytte. Den ene endleren har fortsatt hvite prikker på seg, betraktelig mindre, men de er fortsatt der, jeg vet ikke om parasitten er levende eller om det er bare rester som er igjen på den. Burde jeg fortsette til alt er borte, eller skal jeg stoppe nå?

Takk på forhånd.
Medisinen tar ikke de parasittene som sitter nedgravd under fiskens hud. Det er kun de frittsvømmende parasittene som drepes. Det går fint å fortsette kuren en stund til. Men noen ganger er ikke Esha Exit nok til å få slutt på hvitprikk.
Plussmedlem
3 dager etter symptomfri
Hva skal jeg gjøre får å få bort de som er igjen på fisken da?

2 andre guppyer som hadde fått parasitten, er helt friske nå. og det er blitt mindre prikker på endleren.
Du skal ikke gjøre noen ting...de faller av av seg selv når de er "modne" (har spist seg ferdig). Så skal medisinen ta knekken på dem.
skal jeg fortsette å medisinere til da?
Som milo sa over her : du skal medisinere til det er gått tre dager siden alle var "prikkfrie".
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap