Akkutt hjelp!

Ååånei!!
Guppy hannen min har nesten ingen hale igjen! Har sett fler av guppy fiskene mine blitt plaget men vet ikke av hvem fisk! Hva skal jeg gjøre med denne stakkaren?
Plussmedlem
Vanskelig å svare når du ikke skriver hva du har av andre fisk i karet..
Men...
Kampfisk er en kjent finnenapper og i en av de andre trådene dine har du oppgitt at du har kampfisk i karet.
Mulig det, har akkuratt fjerner kampfisken og slørhalen i dag, så nå har jeg noen juvel ciklider, platy, gurami, neontetra og guppy da, driver å bytter over til ett litt mer ciklide kar nå, men! Tror ikke de er synderne da dette har skjedd med guppyne mine før, og da hadde jeg ikke de, fikk de i går?? lurer egt mest på nå om den vil overleve?
Hvordan går det med guppyen?
Første bud når en fisk er så skadet er å flytte den til karantene kar. Det trenger ikke være stort, men må ha varmekolbe og luftpumpe. Går det sopp i såret, må det også medisineres. Ofte er det nok å flytte fisken, la den roe seg og holde karantene karet rent.
Juwelciklider er ikke en fisk man bør holde med småfisk eller fisker med lange finner/haler. Kanskje dine juwelciklider er ung, men de kjent for å være finnenappere og aggressive spesielt i lek. Hvis det ikke er sykdom på guppyen, er det garantert juwelciklidene som har skylda.
Jeg vet, hadde planer om å gi de vekk, den levde 3 dager etter hvertfall, så ga jeg de bort, han som tok de andre tok med den uten hale også, den spiste og svømte om den måtte hvertfall når jeg hadde den
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap