Yngel på Quintana atrizona, hurra hurra.... men hva spiser de?

Noen som har peiling på hva disse utrolig små spiser. Gir mor og far avskallede artemiaegg, moina og finknust flakfor. Kan yngelet også spise dette?

Og er det noen som vet om de får gå i fred for foreldrene. Alle skal flytte til et annet kar, burde jeg flytte foreldrene med en gang. Ser småtassene gjemmer seg i flyteplantene, men blir nervøs da de er så veldig små.

Gratulerer, Lissen

Avskallede artemiaegg fungerer sikkert bra for yngelen. Alternativt kan du gi dem levende artemia de første par ukene. Begge deler fungerer.

Når det gjelder flytting av foreldre eller yngel er dette som regel ikke nødvendig på denne arten. Bra med flyteplanter har du jo.
Takk. Kan tro jeg var i hundre når jeg fant disse små. De har jeg gledet meg skikkelig til å få se. Tror det ble 8-9 stykker, selv om mor bare er rundt 1 cm.

Satt og kikket på dem i går. Ynglene svømmer ned og legger seg foran foreldrene, så de kan ikke føle at de utgjør en fare. For sikkerhets skyld forere jeg litt oftere enn vanlig. (veldig lite om gangen da)

De må nok klare seg med tørr og frossenmat så lenge, har ikke kommet igang med noe klekking, men det burde jeg vel begynne med, siden jeg har så mange levendefødende arter.

Nå er det bare å krysse fingrene, og håpe at alle lever opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap