xiphorphorus clemenciae

Lurer på hvorfor det angivelig skal være skadelig å gi disse frosne røde mygglarver? Er det giftstoffer i dem som fisken ikke tåler? Gudene skal vite at mine slurper dem i seg, så d kan ikke være at de ikke liker dem ihvertfall
Ciklidboken advarer sterkt mot å bruke dette som fiskemat.
Larvene blir fanget i dammer med stillestående vann som ofte inneholder giftige kjemikalier. Når larvene spiser tar de opp i seg giften.
Cirka 30% av menneskene som kommer i kontakt med larvene får allergiske reaksjoner.
Jeg har to kamerater som har fått meget kraftige reaksjoner, men selv har jeg aldri merket noe.
Vil dette si at en ikke skal bruke røde mygglarver generellt til mat av fisker? Har inntrykk av at dette er favorittmaten til mange fiskearter
Noen sier ja, andre sier nei.

Jeg bruker røde mygglarver og anbefaler det til både maller, ciclider og levendefødende arter.

Om faren med dette er reell vet jeg simpelten ikke. Er bare nødt til å følge egen intuisjon. Hvis det er snakk om giftstoffer fra stillestående vann vil det bety at det finnes dårlige og gode mygglarver. Mine mygglarver lukter friskt ihvertfall.
Hei Tor

Clemenciaene du fikk av har vokst opp på røde mygglarver

Mvh.
Kjetil
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap