Guppyer føder så ofte at hvis man skal ta vare på all yngel blir akvariet raskt overbefolket. La heller de sterkeste/raskeste overleve. Jeg har et Juwel 70L med 2 Guppy hunner og en hann, 16 neontetra, 2 Platy, en Algespiser og 3 Khuli åler. Har hatt akvariet oppe å gå i et par måneder nå. For ca 3 uker siden oppdaget jeg yngel, klarte å fange 4 stykk, resten var sikkert spist opp. For en uke siden oppdaget jeg igjen yngel, denne gangen da jeg skulle skifte filtermateriale i det innvendige filteret. Fanget 4 stykk, disse 8 har jeg i føde kasse i akvariet. Akvariet har flere huler og grotter, i tillegg er det mange tette planter å gjemme seg i. I tillegg til de 8 i føde kassen er det en liten rakker som har klart seg en uke i buskasset til en plante og en som lever i filteret. Da Gyppy'er får så ofte og mange avkom mener jeg det er greit å kun fange de som overlever og sette dem i føde kasse, eller ikke gripe inn i det hele tatt. Av de fiskene jeg har er det kun Guppy hunnene som jakter på yngelen.