Babymat/artemia---spørsmål

Eneste artmiaen jeg fikk tak i i dag,heter Nutron artemia,Prodac.
Når jeg leser på boksen nå,står det:"Foret er egnet til saltvannsfisk og vannskilpadder".

Dette har yngelen fått flere ganger i dag...tar jeg livet av dem nå tro?
Eller er artemia artemia,for å si det slik?Kan jeg bruke dette?

Har jeg nå fått dårlig plante på ene butikken og feil babyfor på den andre er jo alt helt topp:/
Artemia er artemia det...nesten.... finnes somregel i 2 varianter, en som må klekkes og en som er ferdige cyster (avskallede artemia) i tørr form.

Hvordan levendefødere er det?
Seilfinnemolly.
Arteniaen er i kuber,som jeg bryter mikroskopiske biter av,Så da har det ingen betydning at det står på at det er til saltvannsfisk?
Liss Nilsen
Seilfinnemolly. Arteniaen er i kuber,som jeg bryter mikroskopiske biter av,Så da har det ingen betydning at det står på at det er til saltvannsfisk?


Funker fint med knust flakfôr til seilfinnemolly yngel, eventuelt frossen artemia. Det du har er sikkert frysetørket artemia.

Har ingen betyding at det står det er til saltvannsfisk.



Bare som en liten ekstra info. Mollyen kan faktisk leve i saltvann den også..... kansje ikke den du har, men viltformen.... Det gjør den i Mexico på Yucatan halvøya, saltvann, brakkvann og ferskvann.

Rune
Artemia i kuber? Lurer på om du ikke har fått feil type...
Den artemiaen man bruker som yngelfôr er ett helt oransjefarget pulver, det er ikke kuber og henger ikke sammen. Det er nesten som oransje støv.

Det du har fått høres ikke ut som nyklekt artemia, men voksen frysetørket artemia. Det passer vel bedre for voksen fisk, pga størrelsen.
Det er liksom mel som er pakket sammen til kuber,så når jeg kniper en bit,så er det bare mel.Iallfall har vi foreløpig mistet bare 1 yngel.Moro!
Tilfeldig bekjentskap
© © Trym Andreassen 2005
Reklame for plussmedlemskap