Sølvmolly/seilfinne...

Jeg hadde 3 fine sølvmollyer, men så døde dessverre hannen, og det ble bare 2 hunner igjen. Den ene hunnen har småplagd den andre litt, og i dag kjøpte jeg en ny hanne. men herregud for et bråk det ble!! Hannen var umiddelbart borte og prøvde å parre(? eller hva det heter om fisk ) på begge hunnene etter tur. Han dreiv sånn hele tiden. Og nå har de begynt å sloss eller noe. Hannen svømmer bort til en hunne og reiser den ryggfinna si så den står rett opp som et flagg. og så svømmer de rundt og rundt og biter hverandre i finnene og kysser Ser helt mongo ut... aldri sett sånn med noen av de andre fiskene i akvariet mitt. og så skjer akkurat det samme med hannen og den andre hunnen etterpå. det er liksom konstant bråk oppi der, og det er omtrent bølger rundt mollyene pga all aktiviteten. Hva er det som skjer, og hva gjør jeg? :o
Høres ut som vanlig flørting, mas til du får lov er gjeldende regel for denne type fisk

Dersom fiskene ikke får skader skal du bare se på og flire litt. En og annen gang hender det at man får fisk som ikke helt følger spillets gang og er litt for hardhendt-slikt liker ikke damene, da de blir ufine i finnene av det. Da må du ta hannen og lære den folkeskikk. (Kapp hodet av den enkelt og greit.) Men det hører til sjeldenhetene. Du kan forresten fint ha 3 hunner også på en hann
Karl Inge S
Høres ut som vanlig flørting, mas til du får lov er gjeldende regel for denne type fisk :-) Dersom fiskene ikke får skader skal du bare se på og flire litt. En og annen gang hender det at man får fisk som ikke helt følger spillets gang og er litt for hardhendt-slikt liker ikke damene, da de blir ufine i finnene av det. Da må du ta hannen og lære den folkeskikk. (Kapp hodet av den enkelt og greit.) Men det hører til sjeldenhetene. Du kan forresten fint ha 3 hunner også på en hann ;-)

Hehe såpass det var jo bra da... den forrige hannen var ikke sånn i det hele tatt... men kan det kanskje hjelpe litt med en 3. hunne? jeg tipper det er en dårlig idé med en hanne til i hvert fall, for denne her virker veldig dominerende og nesten litt aggressiv. det hadde vel blitt slosskamp med en hanne til...

De 3 første sølvmollyene kjøpte jeg under navnet sølvmolly, men denne hannen het seilfinnemolly. hva er forskjell på de 2, bortsett fra prisen... og jeg synes denne hannen er klin lik de andre sølvmollyene, så jeg lurer på om de kanskje er seilfinnemollyer de også.

Sånn som de holder på å parre, så blir det nok i hvert fall yngel om 4 ukers tid gleder seg!
en annen ting... jeg synes seilfinnemollyene stadig er oppe og sluker luft eller noe i vannflaten, er det noe som er typisk for disse?
Lilleulv
en annen ting... jeg synes seilfinnemollyene stadig er oppe og sluker luft eller noe i vannflaten, er det noe som er typisk for disse?

Tror det er vanlig for levendefødere.Iallfall gjør mine det.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap