Kampfisken

Samboeren min har begynt med en kampfisk. Hadde den i et 15L de første dagene sammen med tre sebraer. Nå er den flyttet over i mitt ene 100L med noen flere fisker i. I dette er det en skråning med sand, for variasjonens del, som går nesten opp til vannoverflaten i det ene hjørnet.

Hun er bekymret over at den legger seg akkurat under vannflaten, "graver" seg litt fast i sanden og ligger her leenge.. Den gjorde det samme i det mindre akvariet også. Den spiser som normalt.

Ingen av oss har hatt kampfisk før og er litt nygegynnere på området så jeg lovet henne å spørre dere om råd. Mistrives den? Eller hvorfor ligger den stille hele tiden? Den holder seg så å si bare til dette hjørnet av akvariet.

På forhånd takk fra begge oss Og kampfisken hennes, "Blåmann".
Ferske kampfisker har det gjerne med å gjemme seg for både eier og annen fisk, til dem blir varme i trøya.

Kampfisken jeg hadde, så jeg stort sett aldri utenom måltider, de første ukene.
Men når den ble varm i trøya, var den desto mere frempå (i meste laget, syntes andre fisker).

Kampfisk vil også mistrives om det er mye vannbevegelse i karet, den er ikke akkurat noen majestetisk svømmer, med sine abnorme slør
Frank Angell
Kampfisk vil også mistrives om det er mye vannbevegelse i karet, den er ikke akkurat noen majestetisk svømmer, med sine abnorme slør ;)

Det er jo de flotte slørene som gjør den så majestetisk, syns nå jeg!

Til Christian:har du en rot eller en tett plante den kan gjemme seg under? Da føler den seg trygg til den bli husvarm. Lykke til med den flotte fisken!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap