Blande Blå gurami og Pærle gurami?

Er det noen som har erfaring i å blande disse? Jeg har blå/marmor gurami, og lurer på om det er dumt av meg om jeg anskaffer pærle gurami i tillegg. Vil en blå gurami hann og en pærle gurami hann rivalisere??
Hos meg var det i alle fall ikke noe mere problemer med andre guramiarter, enn innen egne "fargerekker"

Krangla titt og stadig, alle som en. Men jeg ville nok ikke hatt for mye gurami i ett lite kar, disse trenger fort en del plass å tumle på
Blande blå gurami og pærle gurami?
de pleier ikke og blande seg har jeg hørt da blir det vertfall oppstøy i akvariumet ditt ettersom du har et par på begge artene parfisk vettu har selv gullgurami og perlegurami og det ser ut til og fungere.
Jeg har tre blå gurami, to honning gurami og to rubingurami. De alle sammen fungere helt fint i karet. Men Synes det er blitt lite plass til alle disse. Så jeg har planer om å kvitte meg med blåguramiene for å gi litt mer plass
Jeg hadde 4 blå, 4 gule, 4 perler og noen dvergguramier i 325 literen, gikk bra det, men de var veldig snille mot alt og alle. Men hører noen sier de kan være veldig slemme også. Mine var mer opptatt av hverandre. Nesten så jeg savner de litt.
Bettina
Jeg hadde 4 blå, 4 gule, 4 perler og noen dvergguramier i 325 literen, gikk bra det, men de var veldig snille mot alt og alle. Men hører noen sier de kan være veldig slemme også. Mine var mer opptatt av hverandre. Nesten så jeg savner de litt.

Hehe.. Jeg vurdere å bytte blågurmiene mine. Er du interessert i de siden du savner de litt?
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Aune
Reklame for plussmedlemskap