- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Arrvev på kampfisk?!
Arrvev på kampfisk?!
Inaktiv bruker
Hei..hadde en forferdelig trollett palett ciclide som jeg måtta ta ut av det store karet..i påvente av liv eller død havnet den i 1 døgn sammen med vår kampfisk...tenkte at han kunne gi han inn...joda,hele dagen fikk cicliden igjen for trollskapen sin,men om natta da lyset ble slukket å bettaen falt til "ro",tok cicliden et KRAFTIG innhugg på 2cm på bettaen slør...La oss si cicliden fikk fart neover do rørene..Det jeg lurer på er om sløret vil vokse pent ut igjen UTEN arrvev,ser godt skader på andre kampfisker at d blir nesten som et arrvev...Vår betta var en nydelig elegant havfrue,nå ser den bare ut som en som har fådd kjolen sin opprevet...
All svar mottas me STOoORT takk
All svar mottas me STOoORT takk
Postet 09.06.06 kl 09:19
LeezaHei..hadde en forferdelig trollett palett ciclide som jeg måtta ta ut av det store karet..i påvente av liv eller død havnet den i 1 døgn sammen med vår kampfisk...tenkte at han kunne gi han inn...joda,hele dagen fikk cicliden igjen for trollskapen sin,men om natta da lyset ble slukket å bettaen falt til "ro",tok cicliden et KRAFTIG innhugg på 2cm på bettaen slør...La oss si cicliden fikk fart neover do rørene..Det jeg lurer på er om sløret vil vokse pent ut igjen UTEN arrvev,ser godt skader på andre kampfisker at d blir nesten som et arrvev...Vår betta var en nydelig elegant havfrue,nå ser den bare ut som en som har fådd kjolen sin opprevet... All svar mottas me STOoORT takk:D[IMG][/IMG]
Jeg har hatt en del kampfisk, og mange av de har fått seg litt juling på både haler å finner..Men jeg har som regel fjernet den skyldige å da har det fine sløret vokset fint ut igjen.. Det tar selfølgelig litt tid, men jeg har aldrig lagt merke til noe arr..
Postet 09.06.06 kl 11:26
Er nok ikke mulig å si med 100% sikkerhet om det blir arrvev eller ikke i flenga.
Om "såret" får gro fint, altså uten infeksjoner og nye skader, bør det gro uten varig synlig skade.
Det er derfor viktig, at du sørger for at det ikke blir en infeksjon i skaden. Bytt derfor gjerne 15% av vannet daglig.
Gi også mye god, og næringsrik mat, dette hjelper også på i tilhelingsprosessen.
Om "såret" får gro fint, altså uten infeksjoner og nye skader, bør det gro uten varig synlig skade.
Det er derfor viktig, at du sørger for at det ikke blir en infeksjon i skaden. Bytt derfor gjerne 15% av vannet daglig.
Gi også mye god, og næringsrik mat, dette hjelper også på i tilhelingsprosessen.
Postet 09.06.06 kl 11:41
Inaktiv bruker
*Takk*
Skal gjøre det jegGo sommer!
Postet 09.06.06 kl 18:13
Inaktiv bruker
*Takk*
Hørtes betryggende ut..Får vente i spenning å se
Postet 09.06.06 kl 18:14
Postet 09.06.06 kl 23:23