Spiser kampfisk småfisk?

Mamma og Pappa har et alvorlig problem med overfruktbare platyer, samt at de ønsker en ny "hovedfisk" i karet sitt. Nå er "sjefen" en dverggurami. (Vil ikke ha mer en 1 territoriel fiskeart i karet). Har tenkt på en fisk som kan spise unna endel av yngeln til platyene, da disse fødes og overbefolker karet i en voldsom fart. Mamma og Pappa er ikke så store på å stelle karet heller og bør derfor ha et kar som "går mest mulig av seg selv". Lurte i den anledning på om Kampfisk er noe godt alternativ? Har aldri hatt denne typen selv. Karet er på 70L og er bebodd av 5 Kardinaltetra, 5 otto, 2 platy og 4 flekkete pansermaller. Har sandbunn og tenker alternativt på kakadueciklide. Men M. og P. gidder sjelden stresset med å bruke frossenmat =) og forer isteden kun med flakfor. Så fisken bør tåle dette utenom platy-yngel, samt kranvann. Er ikke helt sikker på vannverdiene i vannet dems. Ellers er det 2X18w lysrør
(Og jada, de gjør ukentlige vannskift selv om de ikke er mega-akvarister
trur det skal gå bra med en kampfisk der bortsett fra apistogrammane.

ja, de spiser yngel når mine kampfisk var yngel fôret jeg de med guppy yngel;D de har forsynt seg godt av ancistrus ynglene og!
Åkey, veit du hvordan det er å evt. ha to apistoer (kakadue e.l.) sammen med kampfisken da???
Morten Rønning
Åkey, veit du hvordan det er å evt. ha to apistoer (kakadue e.l.) sammen med kampfisken da???

Kampfisk er veldig vanskelig å blande med andre..På grunn av det lekkre sløret, så vil de fleste gå å nappe i disse..Spes.siclider er veldig glad i disse slørene..Har også oppleved at både platy og guppy har samme tendensen til å nappe
Sier du det ja? Har ingen erfaring med kampfisk selv, men veit M. og P. ville blitt begeistra for no sånt i karet. Men hvis den nappes opp av de andre fiskene er det jo ikke no særli da..... Høres ut som erfaringene er litt forskjellig angående akkurat det, så jeg tenkte kanskje bare å prøve og se om det går bra. Hvis ikke noen advarer meg og sier at det garantert ikke går bra da (?)
du kan prøve men jeg tror ikke det går bra...
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Gran
Reklame for plussmedlemskap