Hva er det beste forholde for en Kampfisk?

Man ser ofte i butikkene at kampfisene bor i bitte små boller o.l.Hva er det beste for en kampfisk + to kampfisk hunner å leve i?
En kampfisk kan overleve i en bitteliten beholder, men det betyr jo ikke at den har et bra liv, og det vil vi jo at fiskene våre skal ha. Jeg har mine kampfisk i 20 litere, der går de alene og har det brillefint. En kampfisk blir ikke ensom, den er fra naturens side en "ensom" fisk. Den har sitt territorium hvor ingen andre hanner får vise seg og der spiser han insekter og bygger skumrede for å være klar når en leksklar hunn skulle komme forbi. Etter leken jager han hunnen vekk for da er hun er trussel mot eggene og yngelen. Derfor bør man heller ikke holde hanner og hunner sammen. Dette vil ofte ende med død og fordervelse, da hannen jager og biter hunnen så mye at hun dør av det. Jeg vil anbefale deg å besøke sidene til Svein A, han har mildt sagt god greie på kampfisk
Inaktiv bruker
Kjersti Johansen
Jeg vil anbefale deg å besøke sidene til Svein A, han har mildt sagt god greie på kampfisk [URLBLOCK1]

Hyggelig at du setter pris på min hjemmeside, Kjersti )
Når jeg ser på dine svar om kampfisk rundt på forumene, vil jeg bare si at du ant. er vel så kompetent som meg, det ser ut som om du har et fornuftig syn på hold av den domistiserte betta spl.
Lykke til med en herlig art, og paletts, følg Kjersti's råd, de er fornuftige
Svein
Svein A
Hyggelig at du setter pris på min hjemmeside, Kjersti :-)) Når jeg ser på dine svar om kampfisk rundt på forumene, vil jeg bare si at du ant. er vel så kompetent som meg, det ser ut som om du har et fornuftig syn på hold av den domistiserte betta spl. Lykke til med en herlig art, og paletts, følg Kjersti's råd, de er fornuftige :-) Svein

Tusen takk for det. Hyggelig å høre at rådene en gir er fornuftige.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap