Ant./kjønn marmorgurami i 160l

Har en marmorgurami - dame i min 160l. Tenkte å få selskap til henne, og har lagt inn kontaktannonse for henne. Ser hannene er aggresive og at man bør ha to hunner. Ville det være fredeligere med feks 3 hunner og ingen hanner, eller burde jeg gå for en han og 2-3 damer?
Tjaa....
Har selv to marmorguramihunner i et 140 liters akvarium, men de går ikke så godt overens. Den ene hakker mye på den andre så jeg ser veldig lite til den svakeste som gjemmer seg hele dagen. Har hatt en hanne sammen med dem, men de tok livet av han(!)
Vet at det er flere som har hatt samme problem med hunner som ikke går overens iallefall...... Bare nevner det
Er litt klar over dette, men har inntrykk av at det er bedre når de er flere. Siden hannen er så grinete tenkte jeg det var lurt å ha bare hunner.... Vi får se.

Har hatt denne fisken en stund nå, og hun kan jo bli 4-7 år ettersom jeg forstår så jeg må vel ordne med selskap til henne. Hun bryr seg ikke om de andre fiskene mine, men var veldig grinete mot dvergguramiene jeg hadde.
Ellers er hun jo utrolig vakker da
Joda, hun er veldig vakker (den ene i allefall ;p) men den minste vantrives veldig så jeg har valgt å gi bort den ene hunnen min. Så får vi se om den lille klarer å komme seg igjen.............
Jeg har lest litt mere på andre nettsider også, og det virker som om folk generelt har problemer med å skape harmoni med flere blå/marmor/gull guramier - så jeg har nå slått fra meg tanken om å kjøpe flere.
Dette er parfisk!
En skal holde dem en pluss en, altså en hann og en hunn, da er de mest fredelige, det har de i alle fall vært her hos meg.
Ønsker meg nå en hunn til min store, flotte marmorerte hann.('Cosby' er vel typebetegnelsen på disse) Det er bare så utrolig vanskelig å få tak i marmorguramier på mine kanter. Står i ferd med å flytte, så jeg bør nok vente til alt er flyttet til det nye stedet. Blir veldig greit å få eget akvarierom på 11.6 kv.-meter i egen eid leilighet!
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap