- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Spørsmål om dverggurami/ sammensetning
Spørsmål om dverggurami/ sammensetning
Postet 06.11.06 kl 17:26
Endret: 11.11.06 kl 23:52
Professor Holmer det noen som vet om dverggurami går sammen med konggotetra,sherrybarbe,sverdrager,gjøkmalle,gebbiceps,rødmunntetra,di-amanttetra,seilfinnemolly,glassmalle,palettciklide,sommerfuglciklide i en 180liter????
mellomrom er en fin ting
for å være helt ærlig så høres det ganske fullt ut der fra før.
Postet 06.11.06 kl 18:32
Professor Holm
det er et stort akvarium og det ser ut som at det er nok av plass i det.
Postet 06.11.06 kl 19:31
Postet 06.11.06 kl 22:59
Professor Holm
hehe...
ca 8 rødmunntetraer,5 kongotetra,to paletter,en sommerfuglciklide,en seilfinnemolly,tre dalmantinermolly,tre sverddrager,to praktbotia,en pakkistanbotia,en gebbiceps,to gjøkmaller.
ca 8 rødmunntetraer,5 kongotetra,to paletter,en sommerfuglciklide,en seilfinnemolly,tre dalmantinermolly,tre sverddrager,to praktbotia,en pakkistanbotia,en gebbiceps,to gjøkmaller.
Postet 07.11.06 kl 16:25
Postet 07.11.06 kl 16:37
Professor Holm
jaja det høres ganske fult ut men når man får sett akvariet så vil du nokk skjønne hva jeg mener.....
Postet 09.11.06 kl 15:58
Professor Holm
og egentlig så var spørsmålet om en dverggurami klarte seg oppi der eller ikke
Postet 09.11.06 kl 16:20
Professor Holm
to dvergguramier da hehe
Postet 09.11.06 kl 16:21
Postet 09.11.06 kl 18:18
Postet 09.11.06 kl 19:10
Professor Holm
det har den masse vis av(*)
men spørsmålet var egentlig om den gikk sammen med disse artene.
ikke hvor mye plass den skal ha.
men spørsmålet var egentlig om den gikk sammen med disse artene.
ikke hvor mye plass den skal ha.
Postet 09.11.06 kl 21:10
professor holm
så den har massevis av plass og svømme på.
den går vel sammen med artene vel?????
den går vel sammen med artene vel?????
Postet 11.11.06 kl 11:13
Jeg vil tro at dverggurami går dårlig sammen med flere av artene du har. Er stygt redd at denne fisken vil bli ett kronisk mobbeoffer, og dermed stryke med fort.
Når det gjelder plass, og sammensetting:
Du har ikke plass, min gode mann. Karet ditt bugner over av arter, og alt for mange arter sammen blir fort mye rot, både utseendemessig, og funksjonsmessig.
Alle fisk har spesielle krav, og når man da blander hummer og kanari sammen, vil alltid noen måtte lide.
Tenker ikke her bare på vannverdier, men leveområde, føde, plass, territorier, bunnlag, vannbytter etc.
Om du absolutt skal trykke ennå flere fisk i karet ditt (frarådes på det sterkeste), sørg for å bygge opp de stimene\ gruppene du allerede har skaffet deg fisk fra.
Sommerfugler liker seg i grupper; en er ikke noe gruppe.
Praktbotia bør også være i stim\ gruppe; tre er ett minimum, disse bør være 5 eller flere.
Kongotetra: Passer best i store kar, på grunn av sin meget aktive livsstil. 20 fisk i stim er i mine øyne minste antall.
Rødmunn\ diamanttetra burde nok være i gruppe på minst 10-15 individer.
For å ha plass til de beste sammensettingene med de artene du nå har, trenger du minst ett 1000L kar... Så 180L blir som en vannpytt i forhold
Når det gjelder plass, og sammensetting:
Du har ikke plass, min gode mann. Karet ditt bugner over av arter, og alt for mange arter sammen blir fort mye rot, både utseendemessig, og funksjonsmessig.
Alle fisk har spesielle krav, og når man da blander hummer og kanari sammen, vil alltid noen måtte lide.
Tenker ikke her bare på vannverdier, men leveområde, føde, plass, territorier, bunnlag, vannbytter etc.
Om du absolutt skal trykke ennå flere fisk i karet ditt (frarådes på det sterkeste), sørg for å bygge opp de stimene\ gruppene du allerede har skaffet deg fisk fra.
Sommerfugler liker seg i grupper; en er ikke noe gruppe.
Praktbotia bør også være i stim\ gruppe; tre er ett minimum, disse bør være 5 eller flere.
Kongotetra: Passer best i store kar, på grunn av sin meget aktive livsstil. 20 fisk i stim er i mine øyne minste antall.
Rødmunn\ diamanttetra burde nok være i gruppe på minst 10-15 individer.
For å ha plass til de beste sammensettingene med de artene du nå har, trenger du minst ett 1000L kar... Så 180L blir som en vannpytt i forhold
Postet 11.11.06 kl 13:09
Postet 11.11.06 kl 13:18
Postet 11.11.06 kl 13:28
Postet 11.11.06 kl 23:44
Postet 11.11.06 kl 23:49
Her står det litt om dverggurami
Postet 12.11.06 kl 00:03
Postet 12.11.06 kl 11:31