Spørsmål om dverggurami/ sammensetning

er det noen som vet om dverggurami går sammen med konggotetra,sherrybarbe,sverdrager,gjøkmalle,gebbiceps,rødmunntetra,di-amanttetra,seilfinnemolly,glassmalle,palettciklide,sommerfuglciklide i en 180liter????
Professor Holm
er det noen som vet om dverggurami går sammen med konggotetra,sherrybarbe,sverdrager,gjøkmalle,gebbiceps,rødmunntetra,di-amanttetra,seilfinnemolly,glassmalle,palettciklide,sommerfuglciklide i en 180liter????

mellomrom er en fin ting

for å være helt ærlig så høres det ganske fullt ut der fra før.
Professor Holm
det er et stort akvarium og det ser ut som at det er nok av plass i det.
hvor mange av hvert slag av de du listet opp har du ?
Professor Holm
hehe...
ca 8 rødmunntetraer,5 kongotetra,to paletter,en sommerfuglciklide,en seilfinnemolly,tre dalmantinermolly,tre sverddrager,to praktbotia,en pakkistanbotia,en gebbiceps,to gjøkmaller.
da er det fullt... bare gibbicepsene dine vil etterhvert vokse seg ut av karet og vel så det, flere av de du listet opp burde også hatt flere artsfrender.
Professor Holm
jaja det høres ganske fult ut men når man får sett akvariet så vil du nokk skjønne hva jeg mener.....
Professor Holm
og egentlig så var spørsmålet om en dverggurami klarte seg oppi der eller ikke
Professor Holm
jaja det høres ganske fult ut men når man får sett akvariet så vil du nokk skjønne hva jeg mener.....

jeg trenger ikke se akvariet for å skjønne at det der er fullt, husk at fisken skal ha plass til å svømme og.
Ops, her var det fullt, ja..
Tror ikke jeg ville ha satset på et par dvergguramier i tillegg
Professor Holm
det har den masse vis av(*)
men spørsmålet var egentlig om den gikk sammen med disse artene.
ikke hvor mye plass den skal ha.
professor holm
så den har massevis av plass og svømme på.
den går vel sammen med artene vel?????
Jeg vil tro at dverggurami går dårlig sammen med flere av artene du har. Er stygt redd at denne fisken vil bli ett kronisk mobbeoffer, og dermed stryke med fort.

Når det gjelder plass, og sammensetting:
Du har ikke plass, min gode mann. Karet ditt bugner over av arter, og alt for mange arter sammen blir fort mye rot, både utseendemessig, og funksjonsmessig.
Alle fisk har spesielle krav, og når man da blander hummer og kanari sammen, vil alltid noen måtte lide.
Tenker ikke her bare på vannverdier, men leveområde, føde, plass, territorier, bunnlag, vannbytter etc.

Om du absolutt skal trykke ennå flere fisk i karet ditt (frarådes på det sterkeste), sørg for å bygge opp de stimene\ gruppene du allerede har skaffet deg fisk fra.

Sommerfugler liker seg i grupper; en er ikke noe gruppe.
Praktbotia bør også være i stim\ gruppe; tre er ett minimum, disse bør være 5 eller flere.
Kongotetra: Passer best i store kar, på grunn av sin meget aktive livsstil. 20 fisk i stim er i mine øyne minste antall.
Rødmunn\ diamanttetra burde nok være i gruppe på minst 10-15 individer.

For å ha plass til de beste sammensettingene med de artene du nå har, trenger du minst ett 1000L kar... Så 180L blir som en vannpytt i forhold
vel vel den kan da vel gå sammen med fire blackmolly og en platy da vel i en 15-liter.
Professor Holm
vel vel den kan da vel gå sammen med fire blackmolly og en platy da vel i en 15-liter.

Nei... Denne 15-litern er smekkfull så det holder allerede.

Tror jaggu du må kvitte deg med en del fisk, eller skaffe mange flere akvarier
ja jeg har da tenkt på det.jeg skal få enda ett akvarium/kansje da men jeg skal gjøre det jeg kan for og kunne få lov da av foreldrene mine.
da skal jeg bare ha ett parr med dverggurami i 15 literen.
og så skal jeg ha lyrehalekilli i det nye.
man må tenke på framtiden....
dverggurami trenger nok mer en 15 liter
en 15-liter er mer enn stort nokk for en liten dverggurami.
husk at den også er ganske liten da hehe.
jeg skal da så klart prøve ut de minste artene da så klart
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap