Kampfisk (splendes) og Neontetra?

God dag.

Vil splendes og Neontetra fungere sammen? Eller blir tetraene mine ett godt måltid for en splendes?
Skulle kunne fungere fint det

Eneste som er litt feil, er at kampfisken trives i en del hardere vann en tetraen. Hvilken Gh er det i vannet?
Frank Angell
Hvilken Gh er det i vannet?


Ingen anelse, siden jeg ikke har fått karret ennå. Er julegave fra min kjære mor.

Vet ikke om du husker, men jeg har nå 5 stk Neons i ett lånt karr, som må leveres snart. Og jeg har blitt litt glad i smårakker'ne, så jeg vil ikke gi de bort.

Vil de overleve med 5-6 Gh?
Joda, husker det (utrolig til meg å være).

Gh på 5-6 er nok i meste laget for neontetra, selv om det oftest går greit.
Hvis du skal ha tetra sammen med kampfisk, så bør ikke tetraen være for liten. Har erfart dette selv etter det store kardinalgildet. Det var egentlig palettcichlidene som var den store synderen. Men jeg forsøkte å berge noen av mine kardinaler over i kampfiskakvariet. Jeg tenkte at de var for store for kampfisken. Det var de visst ikke... Kampfisk slutter aldri å overraske meg med sin glupskhet.
Var nettopp innom Lillehammers bedre dyrebutikk (sentrum, ikke kjøpesenteret hvor de har kampfisk i norgesglass), og de hadde splendes i sammen med en STOR stim av Neontetras.

De hadde også kampfisk sammen med andre arter, mange forskjellige faktisk. Men jeg er livredd den papegøya de har, så jeg turte ikke være der lenge nok til å spørre om de hadde problemer med slossing.

Hvilke arter kan dere anbefale sammen med kampfisk i ett 54L kar?

Og får man kjøpt frossenfór i butikk?
Tja...
Kan jo gi deg min kombinasjon i 80l, som fungerer fint.

11 neontetra - dette med hardhet viser seg vel snart...
7 leoparddanio - litt turbo, men veldig pene og fredelige fisk.
2 sommerfuglciklide - anbefales, om karret er stort nok, og du ikke har bunnfisk.
4 guppy - mannen må ha planter, ellers napper muligens kampfisken finner.
2 kampfisk - har ingen problemer med bittesmå neontetra og svær kampfisk
Jeg kan fortelle deg at neontetra går utrolig godt sammen med kampfisk! Jeg startet nettop seriøst med hobbyen og før det hadde jeg kampfisk og 5 neontetra i 3,3 liter... Vet det er veldig lite, men dette gikk altså veldig bra Hadde de sånn i 3 år Null fiskedød

Og neonene var bittesmå
Kesol
Kan jo gi deg min kombinasjon i 80l, som fungerer fint. 2 sommerfuglciklide - anbefales, om karret er stort nok, og du ikke har bunnfisk. 2 kampfisk - har ingen problemer med bittesmå neontetra og svær kampfisk


Litt off topic, men hvorfor kan man ikke ha bunnfisk sammen med sommerfuglciklide?

Og plager kampfiskhannen din kampfiskhunnen?

PÅ forhånd takk
Man kan ha bunnfisk sammen med de, men da bør de ha litt plass, så begge får et eget område da begge oppholder seg på bunnen
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap