- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Slapp kampfisk
Slapp kampfisk
Postet 14.01.07 kl 11:34
Jeg har en ting jeg gjør uansett hver gang jeg ser noe er "litt galt". Selv når jeg ikke vet hva det er.
Før jeg skifter vann pleier jeg å teste vannverdiene. Spesiellt nitritt og ph. Hvis disse ikke viser noe spesiellt skifter jeg vann uansett.
Det hjelper alltid å skifte vann. Ca en 1/3 til å begynne med.
Det er merkelig hvor ofte det er det eneste som skal til for at fiskene føler seg litt bedre. Det blir som hvis vi har sittet inne et par uker og så tar oss en tur ut. Deilig.
Etter du har skiftet vann kan du sette deg ned forran karet og se om fisken har noen ytre tegn på sykdom. Det kan være flekker, sår, utstående skjell eller at den ser oppblåst eller på annen måte unormal ut.
Prøv dette først å se hva du kommer frem til og gi oss en lyd.
Før jeg skifter vann pleier jeg å teste vannverdiene. Spesiellt nitritt og ph. Hvis disse ikke viser noe spesiellt skifter jeg vann uansett.
Det hjelper alltid å skifte vann. Ca en 1/3 til å begynne med.
Det er merkelig hvor ofte det er det eneste som skal til for at fiskene føler seg litt bedre. Det blir som hvis vi har sittet inne et par uker og så tar oss en tur ut. Deilig.
Etter du har skiftet vann kan du sette deg ned forran karet og se om fisken har noen ytre tegn på sykdom. Det kan være flekker, sår, utstående skjell eller at den ser oppblåst eller på annen måte unormal ut.
Prøv dette først å se hva du kommer frem til og gi oss en lyd.
Postet 14.01.07 kl 11:59
Postet 14.01.07 kl 14:11
Inaktiv bruker
DETdu kan prøve
som jeg gjør med min hann
når han virker litt slapp,er og ,,trigge,,hann litt
med ett lite speil inntil glasset
kan hende han bare er ,,vanlig slapp
dette hjelper på min betta--
ps
anbefaler deg å sjekke vann verdier først da----
når han virker litt slapp,er og ,,trigge,,hann litt