- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Guramier
Guramier
Postet 31.01.07 kl 07:59
Postet 31.01.07 kl 10:47
Leste det i en svensk akvariebok som heter Akvariets lexikon,men den er jo noen år gammel da så..
Det har vel med at de skal klare å komme opp til overflaten og puste tenker jeg,enkelte arter står det max. 30 cm.
Men synes det virket litt rart og så derfor spurte jeg.
Takk skal du ha. Du vet vel ikke om de kan går sammen med de nevnte fisker og
Det har vel med at de skal klare å komme opp til overflaten og puste tenker jeg,enkelte arter står det max. 30 cm.
Men synes det virket litt rart og så derfor spurte jeg.
Takk skal du ha. Du vet vel ikke om de kan går sammen med de nevnte fisker og
Postet 31.01.07 kl 14:14
Postet 31.01.07 kl 14:59
Siden gurami er en labyrintfisk, spiller det liten rolle hvor mye\ lite metting av O2 det er i vannet. De henter det de trenger fra overflata uansett
At fiskene skulle få problemer med å forsere noen cm ekstra med vann på sin ferd mot overflata, høres litt vel difust ut... Hva er det han fyren i post-reklamene sier? Skeptisk....
Har selv ikke prøvd guramier med dvergcilkider. Det er jo en hel bråte guramier å velge blandt; hvilke er det du tenker å ha? For den del, det finnes jo bra med apistoer også
At fiskene skulle få problemer med å forsere noen cm ekstra med vann på sin ferd mot overflata, høres litt vel difust ut... Hva er det han fyren i post-reklamene sier? Skeptisk....
Har selv ikke prøvd guramier med dvergcilkider. Det er jo en hel bråte guramier å velge blandt; hvilke er det du tenker å ha? For den del, det finnes jo bra med apistoer også
Postet 31.01.07 kl 15:09
Postet 31.01.07 kl 15:09
Frank AngellSiden gurami er en labyrintfisk, spiller det liten rolle hvor mye\ lite metting av O2 det er i vannet. De henter det de trenger fra overflata uansett :) At fiskene skulle få problemer med å forsere noen cm ekstra med vann på sin ferd mot overflata, høres litt vel difust ut... Hva er det han fyren i post-reklamene sier? Skeptisk.... :) Har selv ikke prøvd guramier med dvergcilkider. Det er jo en hel bråte guramier å velge blandt; hvilke er det du tenker å ha? For den del, det finnes jo bra med apistoer også ;)
Aktuelle guramier er Honningguramie,dvergguramie ellerperleguramie(blir kanskje litt for stor?)
Apistogrammaen er av typen Hongsloi. Ønsket var et par til med Apistogramma ,men det fungerer visst ikke bra.
Postet 31.01.07 kl 15:44
Perleguramier er vakre skapninger, men uten tvil for store for ett kar med dette volumet. Jeg ville selv, om jeg skulle gått for guramier, valgt dvergguramier (slik som de du allerede har nenvt). Vær obs på at dvergguramier kun bør introdseres i veletablerte kar, selv da kan man miste mange fisker... I tillegg er det mange av disse guramiene som er bærere av ett virus, som etterhvert tar livet av fiskene
Selv mener jeg at ett enkelt par, evt en trio, av ciklider er nok i ett slik kar. Blir det flere, blir det gjerne krangel av dette.
Selv mener jeg at ett enkelt par, evt en trio, av ciklider er nok i ett slik kar. Blir det flere, blir det gjerne krangel av dette.
Postet 31.01.07 kl 17:10
Postet 31.01.07 kl 17:43
Postet 31.01.07 kl 18:16
Postet 31.01.07 kl 23:59