Kampfisken tok en neontetra!

Skvatt skikkelig når jeg skulle bytte vann nå, kampfisken hadde noe hvitt som hang ut av munnen hans. Når jeg så godt etter så så jeg at det var en neontetra! Han spytta den ut etter kort tid

Skikkelig ekkelt syn. Men jeg tror tetraen var død før han tok den. Hodet og gjellende stakk ut av munnen hans.

Tok ut neontetraen og tok den under varmt vann før jeg kasta den, for å forsikre meg at den var død.

Usj! Ble skikkelig kvalm nå. Og litt sinna på kampfisken min...
Kampfisken min tok en kardinal, og den var i aller høyeste grad levende da kampfisken angrep. Kampfisk er nå en gang kjøttetere, er jeg redd...
Er veldig ekkelt det ja, syntes skikkelig synd på de fiskene som blir spist
"Men det er vel naturens gang det"
Uff ja det er jo skjikkelig ekkelt og se det!
har en kampfisk som tok og nesten bet den ene guppyhua i hjel!
den gir jeg bort sammen med noen guppyunger som er til salgs!+en guppyhu til!
ver så snill og si at noen her vil ha dem!
Og disse eksemplene er en av grunnene til at man gang på gang gir rådet: "Kampfisker bør være aleine".
Har tenkt over kampfisken og tetraen. Det er 8 stk igjen av 10 stk. det har vært 8 stk en stund nå, og jeg fant den ene av de to for noen dager siden. Så den han tok må ha vært død før han tok den.
har selv både dverg-gurami og kampfisk gående sammen med tetra. Ingen problemer.
At en og annen fisk forsvinner er vell bare naturlig. Av mine 10 neontetra ble de 2 minste tatt veldig fort. men etter et par uker ga jeg opp å telle.hehe... tror jeg har ca 5-6 igjen.
Norske pillede reker i lake er en god erstaning for tetraer........

Har ikke hatt kampfisken min så lenge, men han lar nå tetraene mine i fred. Ser ut til at rekene gjør susen......


PS. Husk å vanne reken(e) først! Så de ikke er så salte.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap