Se fine bilder av kampfisker!:)

Her var jeg innom noen profiler og gikk på linker og slikt og så fant jeg noen så fine bilder av kampfisker!
Hva syntes dere om dem??
Blir spennende og høre!
De var jo bare såååå flotte!
Elsker kampfisker, men har ikke hatt dem på en stund, men den gule og svarte(og litt hvite)var den fineste, syntes jeg.
Hvis noen ser en sånn i en dyrebutikk, bare si ifra til meg!
Fint at du likte dem.
Syntes den som hadde utskytte mørke-røde finner var ganske fin
Jeg er enig at den som var svart, gul og hvit var ganske fin
De med "pigger" kalles Crowntails, og de med store vakre slør kalles Halfmoon, Notail.

Det finnes flere varianter innen disse, f. eks. Double Crowntails, hvor de da har to slør med "pigger".

De vi får kjøpt i butikken er de man finner "nederst i tønna", dvs de med "dårlige" gener.

Selv foretrekker jeg Crowntail og notail (ingen slør, bare ett langt utskudd med farger på kanten). (Se bilde av Notail i akvarieprofilen min).

Notail er mer lik den ville varianten av kampfisk.

Kampfisker med slør er kultiverte, og kan IKKE overleve i naturen.
Vet om crowntail og halfmoon men har aldri hørt om notail
Noen flere som har sett på bildene??
Er det noen som har lignende fisker?
da kunne man vere stolt!!
Hva synes du om denne, fin eller?
åå den var fin arjius hehe

hadde en selv men døde
Syntes egentlig det er litt for litejeg:P
Ja, det var fine bilder!
Hei!
Kjempe fine bilder !
Har lyst på kampfisk, men det anbefales ikke å ha med guppyer.
For dem kan begnne med slåssing.
Det er problematisk å skaffe disse fiskene i gamle Norge. De som ønsker slike fisk må skaffe dem fra oppdrettere i utlandet, få tilatelse fra mattilsynet og betale dyr frakt.
Dessuten er det norkse postvesenet helt på jorde og det kan ta flere uker får ekspress pakkene kommer fram.

Men for all del, jeg skal forsøke noen kull på Halfmoon i sommer, jeg har nå hatt to kull crowntail og ønsker ikke å innavle den linjen, men det koster så mye å ta inn ubeslektede hunner at jeg lar heller de siste fiskene gå til de som vil ha dem.

P.S. Det må regnes 20-30 dollar fisken for godt avlsmateriale og 50-60 dollar frakt. Pluss frafallet under frakt blir det dyre fisk, så om noen prøver dette anbefaler jeg at de har erfaring med oppdrett først. Tren på billig butikkfisk.
Den er synsyk flott
den røde med hvite ender er otrolig vakker
arijus
55 kr hos www.tysver-zoo.no

SHIT, den nydelige kampfisken til den prisen!!!!
I vår butikk koster slike vanelige som ligner på hverandre 69 kr!!!!
vi betalte idag 25kr for ei rød kampfiskhoe =p
Den er kanskje litt ung da, men... kjempefin =D
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap