Splendens eller Imbellis?

Er dette en splendens eller imbellis?
Inaktiv bruker
Ser for meg ut som en splendens.
Nå skal det sies at jeg er ingen expert på "kampfisk".

/jan
betta imbellis
hei: fisken du har avbildet er mest sannsynlig en betta imbellis hun da den har to farger i halefinnene nemlig rød og blå. Har selv to kull betta imbellis hjemme og de ser helt like ut. hilsen tor erik
TOR erik hestenes
hei: fisken du har avbildet er mest sannsynlig en betta imbellis hun da den har to farger i halefinnene nemlig rød og blå. Har selv to kull betta imbellis hjemme og de ser helt like ut. hilsen tor erik


Mmmm..... det ser ikke sånn ut men. Ta en titt på bildene i fiskebasen. Mine er prikk like den der, og de ble solgt som Betta SPLENDENS.
Splendens kan vel også ha to farger i halen.


Skeptisk...
Inaktiv bruker


/jan

Det der er jeg sikker på er en splendens
Da jeg skulle bytte bord i går (og dermed flytte akvariet), så måtte jeg ødelegge ett skumrede. Så jeg er ganske sikker på at det er en gutt.
Dragen
Da jeg skulle bytte bord i går (og dermed flytte akvariet), så måtte jeg ødelegge ett skumrede. Så jeg er ganske sikker på at det er en gutt.


Hehe... det er en jente du har der, men de kan også lage skumrede
Min sønn lurte på om ikke det der (bildet av fisken i første innlegg) ikke var våre turtelduer. Legger ved bilde av en av våre frøkner

Nederst i denne artikkelen finner du et skjema som viser forskjellene på splendens og imbellis.
Jeg vil tippe, av bildene, at du har en litt hormonell splendens frue, men hvem vet - forskjellene er ikke store, så det er fort gjort å ta feil.


Hvis jeg husker riktig, så blåste den opp gjellene når ei jente svømte forbi i butikken.
Kanskje hun er lesbe?
Hehe, man kan vel aldri vite
Jeg har en hunn som blåser seg opp mot de fleste - da spesielt nykommere i karet og sin egen art, både hunner og hanner. Hun lager også større og bedre skumreder enn noen av hannene.

Et sikkert tegn på en hunn, er en hvit liten prikk på buken. Dette er egglederen, men det vet du sikkert..
Det visste jeg ikke.
Skal gå og sjekke nå.

Det er en hvit flekk der ja, men det er det på resten av kroppen også, siden hun har rutete "design".
Se etter på gjellelokkene om det er to røde eller blå vertikale streker. Røde=splendens, og blå=imbellis.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap