Gurami og kampfisk sammen?

Går dette, med tanke på lynnet deres?
(Vannverdier får jeg værsegod finne ut sjæl.)

Mvh. KES
heisann
Spurte om det samme i en tråd tidligere. Dette var da kamfisk sammen med dverggurami i en 54 liter og ble frarådet dette av en som virket å ha peiling. Men skal selvsagt ikke si det med sikkerhet da jeg lurte på det selv
Kampfisk bør vel strengt tatt ikke holdes sammen med annen frittsvømmende fisk i det hele tatt (både for kampfisken og de andre fiskenes ve og vel)?
Nei, kampfisken fungerer godt med mye fisk.
Jeg har allerede 3 kampfisk med guppyer, leoparddanio og sommerfuglciklider, og det fungerer utmerket.
Men er litt usikker på guramien, etter som den også er en labyrintfisk. Redd de skal oppfatte hverandre fiendtlig.
Jeg har 3 kampfisk ( 2 hunner og 1 hann), og 3 dverg gurami ( 2 hunner og 1 hann) sammen i et av mine kar

Dette fungerer kjempe fint, har ikke hatt noe opplevelse av fiendtlighet fra noen av artene
Heihopp!
Nå har 3 kampfisker og 2 dvergguramier (av forskjellige kjønn) levd sammen i 2 uker. Kan faktisk anbefale kombinasjonen!
Går greit:)
Sjøl lurte ej på d, då ej sto i en kjip situasjon: ej ha redda to kampfiskhanna frå å verte skylt i do etter å ha tjenestegjort som bordpynt, å trengte litt plass.

Løysinga vart då å ha den eine i mitt 60l akvarium, attme en praktbotia, ancistrus, 4 guppya (3 hunn å 1 hann), 2 indiske glassmalle, å en perlegurami å en blågurami, å nokren kardinaltetra.
Ancistrusen va enkel, den ligge under pumpå heile tida å e ikkje so plasskrevande. Samme kan ej sei om glassmallene, som he sitt territorium myllå to plante. Mykje plass spart! Kardinaltetra ekje nåke problem, heller ikkje praktbotia. Verre me guppyane, slørete hale, vettu.

Då gjensto d å sjå. Ej prøvde fyst eine nykomlingen, men han va for aggressiv mot guppyane. Samme gjaldt Glefse, en hann ej hadde frå før av. So kom mora mi å sa: "Crispin va jo i et akvarium me mykje forskjellig fisk i butikken på Eid der me kjøpte han."
So då heiv me Crispin 2 oppi, å gjett kem han heldt sej la me???
Guppyane å Guramiane!! Han henge attme dej heile tida, å ikkje e dei til plage for kvarandre heller Kan ha nåke me at han va vandt til et akvarium me fisk oppi, å at han trivdes me "kampfisk-lignande" fiska, å so e han bere 3-4 mnd'a, so han ekje so spesielt gammal endå.

So dersom du he en hann, som e veldi roli av sej, å nysgjerrig, so går d fint an å ha han me guramia å andre fiska. Mine guramia e livlige, dei ekje so aggressive.

Her ser dokke då akvarie mitt, ME han Crispin 2 oppi
(Crispin 2 fordi, Crispin 1 døde av raseri overfor naboen, å den nye me kjøpte hadde tilfeldivis samme fargane:P)
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap