Crowntail

jeg har sett mange fine bilder av betta splendens med crowntail, men har aldrig sett disse i butikkene. er det fordi de er sjeldne? eller må de bestilles? skulle veldig gjerne hatt svar på dette så snart som mulig fordi jeg har utrolig lyst på en.
Inaktiv bruker
Bettaene som kommer til butikken er veiltail, og er egentlig ikke noe særlig til kampfisk.. Oppdretterene selger de dårligste billig, og det er de som havner i butikkene.. Om du vil ha CT, HM eller annet kan du jo høre med den lokale dyrebutikken din om de kan få inn noe slikt. Eller kan du høre med oppdrettere, men det er ikke alltid like lett å spore dem opp..
Er forresten enklere å få tak i fisk i sverige, så om du kanskje bor nært grensa eller skal kjøre en tur til en by i sverige så kan du sjekke dyrebutikkene der..
Jeg vet at Akvasia har hatt crowntail så du kan forsøke der. ellers så har Dahls dyrerike tidvis disse (crowntail og halfmoon) og nå begynner det å bli såpass varmt i været at fiskene kan sendes feks. i Posten. Ta en tlf til dem, så får du svar

Svein
ok men hva kan jeg forvente meg å måtte betale for en crowntail da? har ikke så mye å rutte med..
Heihopp

Lurte på det samme, og fant faktisk ut at Tropehagen har CT på listene sine. Utsalgspris er 10,- over vanlig VT, altså 99,-...

KES
Kesol
Heihopp :) Lurte på det samme, og fant faktisk ut at Tropehagen har CT på listene sine. Utsalgspris er 10,- over vanlig VT, altså 99,-... KES

wow de var blilligt når man ser prisen på dem påaquabid er 20 $ og opp til 50 $ da lurer jeg litt om kvaliteten på disse crowntailene
Jeg vil tippe de er av samme kvalitet som vanlig VT som kommer inn i butikkene.

Personlig syns jeg det er flott kvalitet på alle kampfisk i butikk, men fargene er ofte noe kjedelige.
Forrige gang jeg kjøpte veiltail tropept jeg opp og kjøpte den før den hadde havnet i butikkenes kar - da får du velge først, og kan plukke ut den peneste.

KES
Når du finner crowntail, halfmoon i norske forretninger, så er det nok slengere som er oppdrettet av de store masseoppdretterene som primært avler veiltail.

Halfmoon og crowntail er en ganske "nye" og de har nok ikke etablert seg enda hos masseprodusentene, ihvertfall ikke flott eksemplarer.

De du finner på Aquabid har en vesentlig bedre kvalitet når det gjelder standard, og dette er fisk som er "stamtavlefisk2 altså du vet hva som ligger bak, slik at du kan planlegge ditt videre oppdrett mer systematisk, for de som er interessert i det.

Når jeg avlet disse, så fikk dyreforretningene 2-3 sortering, mens de flottese gikk privat for en vesentlig større sum.
Svein

Her er en av mine marble butterfly halfmoon som jeg avlet for noen år siden:

[External Image]
CT sto visstnok oppført som en egen fisk (ikke art, da) på importlistene. Er dette slengere...?
Det er korrekt oppfattet kesol!
Svein
Ah. :p

Jaja. Bare det er CT, så er jeg i grunn kjempefornøyd...
I nabobygda!
Ej tok mej en snartur t dyrebutikken i Volda, å ka fann ej der? Jo, en NYDELI Crowntail! no he ej to Crowntail, en Delta, en Veiltail, å en som ej trur må vere ei krysning myllå CT å VT.
So, kjøme an på om butikkane he lokale leverandøra! Ei i Volda som drive me oppdrett, so man kan kjøpe litt av kvart me hinne til en normal pris, ca. 70-100 kr.
Tror blanding av CT og VT heter Combtail VT.
Eg fann
Crowntail i den lokale dyrebutikken! Nydelig turkis, raud, og svart en Ikkje er det noko galt med han heller, han er frisk og fin, og har et flott kampfisklynne:P kvar gong mora mi ser på han, så sler han ut gjellene og den hetta! Kan ha noko med at eg "leikar" med ein trehai foran glaset av og til, han blir så stolt når han "jagar" den vekk:P
jeg kjøpte en pen crowntail i dyrebutikken i Ålesund =P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap