kampfisk jenter vs 20 liter 6 kanta akvarie

jeg har 5 kampfisk jenter i selskaps akvariet mitt,men det er litt strømt der å en del annen fisk å jeg kan se at det stresser dem litt. i tilegg til at jeg ønsker å fore dem opp litt og ha bedre kontroll på de vil jeg flytte dem i et eget kar som er "sterilt" sett bort fra en dott java mose.

til dette har jeg som nevnt i tittlen et 20 liters kar som jeg kan bruke. vil det være plass nok til alle 5? og eventuvelt hvor mange jenter kan det være forsvarlig å ha i et slik kar ? dagelig vann bytter er en selvfølge da det ikke er pumpe i dette karret.
ligger til at det er snakk om fullvoksne jenter, må vel nesten si damer da hehe..
Hei, nå er jeg langt fra noen kampfisk ekspert, men etter det jeg har hørt i det siste, så trodde jeg at 5xkampfiskhunner = 5xtrøbbel... Kanskje jeg tar feil? Håper det for din del...
Du burde vel ha et slags filter i karet... Er det på grunn av det utseendemessige som gjør at du ikke vil ha det? Vet at det er litt vanskelig å gjemme bort filter i søylekar...
Kanskje du vil vurdere luftdrevet bunnfilter? Dette vil øke overflaten på karet ditt betraktelig, da det blåser inn luft i vannet... Men det er klart at en luftpumpe og de tilhørende boblene vil jo lage litt støy...
hunnene vis skal vis nok kunne gå sammen selv om det kan bli litt knuffing..å man kan være uheldig å få en ei som er ekstremt agresiv som må i eget kar.. må bare se på oppførslen.

jeg vurderer veldig et luft filter i begge kampfisk karene,dette er nok noe som vil komme da lønna kommer på plass.. men jeg vil ikke ha så mye trykk på.. de lever jo i ris pytter i naturen,så jeg vil utsette de for minst mulig strømninger i vannet jeg ser de smiler mer til meg desto mindre strøm det er.. hehe

jeg har kampfisk hanner i 2 slike kar nå. det ene er på 50 liter å begge er uten pumpe å de skummlegger halve overflaten hver dag,så det er tydelig at de trives i rolig vann mygglarver gjør vel ikke saken verre eller tenker jeg

blir så glad da jeg ser de er glade *hoppe opp å ned*
Tror det blir ALT for lite plass. Spesielt om en av dem er agressiv.
Skum på overflaten kan også komme av forurensning...
Men det er jo bra de ser glade ut..
Et luftdrevet bunnfilter gir heldigvis null strømning i karet, selv om det går på full guffe, så det vil nok bare oppleves positivt fra fiskene sin side...
Men et bunnfilter trenger grus over seg, ikke sand...
for jeg argesiv hunn fisk så kommer jeg til å isolere henne i eget kar.. som jeg skal gjøre med hannene nå.. 4 liters godis bokser som Svein tipser om i sin artikel men kunne godt tenke meg hunnene sammlet i et kar..men bør vel kansje skaffe meg et større kar til det formålet da
leanderr
for jeg argesiv hunn fisk så kommer jeg til å isolere henne i eget kar.. som jeg skal gjøre med hannene nå.. 4 liters godis bokser som Svein tipser om i sin artikel :) men kunne godt tenke meg hunnene sammlet i et kar..men bør vel kansje skaffe meg et større kar til det formålet da :)


Jenter slås hele tiden desverre ....Akkurat nå må jeg ha 4 jenter sammen i et akvarium som er på 152 liter og de ser ikke ut som og være stort nok for all den kranglingen i mellom dem.

Så 2 af dem er i bettakarer for se selv dersom dem slås me alle hele tiden.

Ikke noe kjekt og se på.
rare greier..satt i dyre butikken å så på en 80 liters tank full med huer..så da ikke ut som de kranglet noe særlig. men jeg har selv sett det nå.. jeg hadde først en kampfisk jente opp i 320 litern alene sammen med annen fisk riktig nok. å så tilsatte jeg 2 kampfisker damer til.. etter et døgn hadde den kampfisken som var der først kverka en av de nye huene.. men den andre ser ut til å ha blitt akspetert etter litt knuffing..

jeg tror kansje trikse for at det skal gå bedre med flere jenter i en tank er å ha store megnder med javamoser opp i slik at de kan gjemme seg litt.. bare en tanke.
Tror du må proppe et kar på 20 liter fullt av javamose, for at du skal få plass til 5 damer. Noe som er en selvmotsigelse, for om karet er fullt av mose, har du ikke plass til fisk.

Jeg er 100 % sikker på at en eller flere blir drept i løpet av en natt i den første uka, hvis du vil ha 5 fisk der.
kommer litt ann på... vist alle damene er kjøpt fra samme kar så er de rolige sammen etter min erfaring, men de må ha betydelig større plass en et 20 liters kar, jeg har et 80l til mine 5 (4 hunner og 1 hann).
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap