- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- kampfisk jenter vs 20 liter 6 kanta akvarie
kampfisk jenter vs 20 liter 6 kanta akvarie
jeg har 5 kampfisk jenter i selskaps akvariet mitt,men det er litt strømt der å en del annen fisk å jeg kan se at det stresser dem litt. i tilegg til at jeg ønsker å fore dem opp litt og ha bedre kontroll på de vil jeg flytte dem i et eget kar som er "sterilt" sett bort fra en dott java mose.
til dette har jeg som nevnt i tittlen et 20 liters kar som jeg kan bruke. vil det være plass nok til alle 5? og eventuvelt hvor mange jenter kan det være forsvarlig å ha i et slik kar ? dagelig vann bytter er en selvfølge da det ikke er pumpe i dette karret.
til dette har jeg som nevnt i tittlen et 20 liters kar som jeg kan bruke. vil det være plass nok til alle 5? og eventuvelt hvor mange jenter kan det være forsvarlig å ha i et slik kar ? dagelig vann bytter er en selvfølge da det ikke er pumpe i dette karret.
Postet 16.08.07 kl 20:47
Postet 16.08.07 kl 21:21
Hei, nå er jeg langt fra noen kampfisk ekspert, men etter det jeg har hørt i det siste, så trodde jeg at 5xkampfiskhunner = 5xtrøbbel... Kanskje jeg tar feil? Håper det for din del...
Du burde vel ha et slags filter i karet... Er det på grunn av det utseendemessige som gjør at du ikke vil ha det? Vet at det er litt vanskelig å gjemme bort filter i søylekar...
Kanskje du vil vurdere luftdrevet bunnfilter? Dette vil øke overflaten på karet ditt betraktelig, da det blåser inn luft i vannet... Men det er klart at en luftpumpe og de tilhørende boblene vil jo lage litt støy...
Du burde vel ha et slags filter i karet... Er det på grunn av det utseendemessige som gjør at du ikke vil ha det? Vet at det er litt vanskelig å gjemme bort filter i søylekar...
Kanskje du vil vurdere luftdrevet bunnfilter? Dette vil øke overflaten på karet ditt betraktelig, da det blåser inn luft i vannet... Men det er klart at en luftpumpe og de tilhørende boblene vil jo lage litt støy...
Postet 16.08.07 kl 23:07
hunnene vis skal vis nok kunne gå sammen selv om det kan bli litt knuffing..å man kan være uheldig å få en ei som er ekstremt agresiv som må i eget kar.. må bare se på oppførslen.
jeg vurderer veldig et luft filter i begge kampfisk karene,dette er nok noe som vil komme da lønna kommer på plass.. men jeg vil ikke ha så mye trykk på.. de lever jo i ris pytter i naturen,så jeg vil utsette de for minst mulig strømninger i vannet jeg ser de smiler mer til meg desto mindre strøm det er.. hehe
jeg har kampfisk hanner i 2 slike kar nå. det ene er på 50 liter å begge er uten pumpe å de skummlegger halve overflaten hver dag,så det er tydelig at de trives i rolig vann mygglarver gjør vel ikke saken verre eller tenker jeg
blir så glad da jeg ser de er glade *hoppe opp å ned*
jeg vurderer veldig et luft filter i begge kampfisk karene,dette er nok noe som vil komme da lønna kommer på plass.. men jeg vil ikke ha så mye trykk på.. de lever jo i ris pytter i naturen,så jeg vil utsette de for minst mulig strømninger i vannet jeg ser de smiler mer til meg desto mindre strøm det er.. hehe
jeg har kampfisk hanner i 2 slike kar nå. det ene er på 50 liter å begge er uten pumpe å de skummlegger halve overflaten hver dag,så det er tydelig at de trives i rolig vann mygglarver gjør vel ikke saken verre eller tenker jeg
blir så glad da jeg ser de er glade *hoppe opp å ned*
Postet 16.08.07 kl 23:17
Postet 16.08.07 kl 23:20
Postet 16.08.07 kl 23:23
Postet 16.08.07 kl 23:23
leanderrfor jeg argesiv hunn fisk så kommer jeg til å isolere henne i eget kar.. som jeg skal gjøre med hannene nå.. 4 liters godis bokser som Svein tipser om i sin artikel :) men kunne godt tenke meg hunnene sammlet i et kar..men bør vel kansje skaffe meg et større kar til det formålet da :)
Jenter slås hele tiden desverre ....Akkurat nå må jeg ha 4 jenter sammen i et akvarium som er på 152 liter og de ser ikke ut som og være stort nok for all den kranglingen i mellom dem.
Så 2 af dem er i bettakarer for se selv dersom dem slås me alle hele tiden.
Ikke noe kjekt og se på.
Postet 18.08.07 kl 14:15
rare greier..satt i dyre butikken å så på en 80 liters tank full med huer..så da ikke ut som de kranglet noe særlig. men jeg har selv sett det nå.. jeg hadde først en kampfisk jente opp i 320 litern alene sammen med annen fisk riktig nok. å så tilsatte jeg 2 kampfisker damer til.. etter et døgn hadde den kampfisken som var der først kverka en av de nye huene.. men den andre ser ut til å ha blitt akspetert etter litt knuffing..
jeg tror kansje trikse for at det skal gå bedre med flere jenter i en tank er å ha store megnder med javamoser opp i slik at de kan gjemme seg litt.. bare en tanke.
jeg tror kansje trikse for at det skal gå bedre med flere jenter i en tank er å ha store megnder med javamoser opp i slik at de kan gjemme seg litt.. bare en tanke.
Postet 18.08.07 kl 19:08
Postet 18.08.07 kl 22:42
Postet 29.08.07 kl 23:31