- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Slem gurami
Slem gurami
Jeg kjøpte to stk gullgurami - en hann og en hunn.
De går veldig dårlig i lag. Den ene jager den andre konstant, til den grad at den andre gjemmer seg bak pumpen hele tiden.
Nå klarer jeg ikke å se forskjell på dem, så jeg lurer på om jeg kanskje har fått to hunner? Hva kan jeg gjøre for at begge skal trives? Kjøpe flere, eller kvitte meg med en av dem?
De går veldig dårlig i lag. Den ene jager den andre konstant, til den grad at den andre gjemmer seg bak pumpen hele tiden.
Nå klarer jeg ikke å se forskjell på dem, så jeg lurer på om jeg kanskje har fått to hunner? Hva kan jeg gjøre for at begge skal trives? Kjøpe flere, eller kvitte meg med en av dem?
Postet 21.09.07 kl 23:25
Endret: 23.09.07 kl 12:23
Slik er det dessverre med gullgurami/blå gurami (de er samme art). De er noen slemme monstre. Det er ikke nødvendigvis to av samme kjønn, selv om de jager hverandre. Både jeg og venninna mi har opplevd at hannen jaget hunnen noe helt vanvittig. Og det hjalp ikke å ta ut hannen, for da startet hunnen med å jage de andre fiskene. Det er ikke uten grunn at jeg ikke liker disse fiskene. Jeg synes de er fascinerende å se på, men vil ikke ha dem i akvariene mine.
Postet 21.09.07 kl 23:32
Postet 22.09.07 kl 00:39
Postet 24.09.07 kl 12:41
Postet 25.09.07 kl 21:06
Postet 08.10.07 kl 21:05