Dverggurami

Hei alle sammen!
Har et spørsmål om dvergguramiene mine.
Kjøpte et par på Lørdag.
Helt siden de ble sluppet oppi har hannen svømt rundt og kost seg=D
Men hunnen svømmer og gjemmer seg under pumpa og bak varmekolben.
Eneste gangen hun kommer frem er når det er fôringstid.....
Hva er det med henne ?
er hun redd eller er det andre grunner?
Tror hun trenger tid til å føle seg trygg, er ikke uvanlig at de oppfører seg slik i noen dager. Det har jeg opplevd flere ganger
Mulig at hun er redd hannen, men det kan også være fordi hun er ny. Gi henne noen dager.
Hei.slik var min dverggurami hunn også,nå er hun død mens hannen lever i beste velgående.jenny
Helt utrolig men sant...
Hun er gravid =D
Satt og så på henn fra siden i dag og merket plutselig en liten bevegelse bak pumpa.
Der svømte en knøttliten tass=D
Skulle hente ynglekaret og vips var han borte =(
Hva skal jeg gjøre nå?
Skal jeg putte hunnen i fødekaret? Skal jeg bare la henne være i fred og ta sjansen på at eventuelle egg bli spist opp?
HELP!!!
Gurami er jo ikke levendefødene, er de vel? Sikker på at det ikke er noen andre sin yngel?
Nei vet at det er guramiyngel.
Sa feil tidligere kjøpte fisken på Fredag =P
Rett meg visst jeg har feil men: Guramiegg klekkes etter 20-30 timer, noe som skulle stemme godt med tanke på hvor hun har oppholdt seg og hvor lenge hun har oppholdt seg der.
Dessuten ville nok hun ha spist opp denne yngelen visst det ikke var hennes.
Hun er også tykk rundt magen så jeg er nå rimelig sikker på at det er noe på gang.
Dverggurami er egleggere, de føde ikke levende, men legger egg. Hunnen finner heller ikke på å legge egg et sted hun synes er fint og venter til de klekker. Hunnen slipper egg som et godt resultat av hannens stimulering/triggling om egg når han har laget ferdig skumrede, dessuten er disse super små, MYE mindre enn guppy yngel.

Skulle gjerne hatt dokumentert denne hendelsen du skriver om, tror det er noen andre i karet som har yngel. Heller ikke unormalt at de vil være litt sky en stund etter de har kommet i nytt kar

Hilke andre fisker har du?
En gullfisk, en Slørhale, En praktbotia, 14 små 4 måneder gamle guppyer, to hunnguppyer en palettciklide og et par dvergguramier En siamesisk algespiser og en algespiser(husker ikke navn)
Tony Andrè Malmedal
En gullfisk, en Slørhale, En praktbotia, 14 små 4 måneder gamle guppyer, to hunnguppyer en palettciklide og et par dvergguramier En siamesisk algespiser og en algespiser(husker ikke navn)

Dette var det jeg kaller en skikkelig blanding. Får jeg spørre hvor mange liter dette karet er?

Tror mest sansynlig at en av guppyhunnene dine har kommet med fler yngler.
Ikke dverggurami hunnen
Gullfisk/slørhale kan krysse seg, guppy-ungene er gamle nok til å føde, hunn-guppyene kunne vært gravie fra før og født (de lagrer sæd til 3 svangerskap).

Det var i alle fall ikke guramiene.
250 liter..
Men kan guppybarn på 4 måneder få barn???????
Hannen som var far til det nåværende yngelet er jo død og det er moren også.
Om det er mulig at de får barn i så tidlig alder så kan det være dem.
Ja, det mener jeg å huske at de kan.
I tillegg kan som sagt en av de voksne guppydamene dine ha født.
Dessuten er dverggurami ynglen så liten at en guppy yngel kunne ha spist 10 stk til frokost....
har forresten funnet en krabat nummer 2 =D
Etter det jeg kan huske etter størrelse er disse ynglene mindre en mine guppyyngel når de var nyfødt
De varierer nok litt i str men nok en gang er det ikke dverggurami
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap