Kampfiskene driver og legger egg=)

Akkuratt nå mens jeg skriver dette så driver kampfiskene mine og legger egg=) Har fått tatt noen bilder av dem mens de holder på, har også fått filmet de=)
Her er noen bilder..

Sorry dårlige bilder, de er tatt med mobilen..

Bilde 1. Hannen folder seg rundt hua.
bilde 2 og 3. Hannen plukker egg=)
Nå er det masse egg i skomredet=)
Hjelp
Hva gjør jeg egentlig når eggene klekkes?? Har aldri hatt egg på kampfisk før.. Hva mat skal jeg gi til yngelen?? Og kan jeg gi hannen mat mens han vokter eggene???
Her finner du listen over de som har registrert oppdrett på kampfisk og hvordan de har gått frem

Bare klikk på den grønne pilen og hold pekeren over hvert enkelt navn.
Woho
Nå har eggene klekket Så nå gjenstår det bare om jeg klarer og fore disse opp til og bli ungdommer sånn at jeg kan selge dem=)
kommer nok til og beholde noen selv hvis jeg klarer og fore dem opp=)
Nå har yngelen blitt frittsvømmende så nå har jeg MASSE kampfisk babyer som svømmer rundt i yngelakvariet mitt=) Kjempe kjekt og følge med på de.. Nå har jeg tatt ut kampfisk pappaen og gitt han masse god mat=) Så nå er han kjempe fornøyd=)
Kampfisk
Hei og gratulerer med babies, har en hann og to hoer men det ser ikke ut som noe babies kommer , hannen lager reir og jager hoene vekk hva skal jeg gjøre for å få babies på de.
takk takk=) Går disse i samme akvarie?? Jeg hadde først hunnen og hannen sammen i et stort akvarie på 248liter i 2-3 uker, så tok jeg hannen ut og hadde han i et 50 liters akvarie med bare ca 15 cm vannstand, og varmekolben på 27-28grader.. Så bygget han skomrede over 3-4 dager så tok jeg hunnen oppi en ganske stor håv og klarte og feste denne oppi hos hannen.. Kan også bruke fødekasse hvis du har det=) Der var hun noen timer mens hannen føk rundt henne og bygget videre på skomrede, så slapp jeg henne fri.. da var det litt jaging av hannen, men han sluttet ganske fort, så begynte hannen og flode seg rundt hunnen og etter 3-4 ganger så begynte det og komme ut egg.. dette holdt de på med i ca 2 timer, og når de var ferdige så tok jeg ut hunnen og lot hannen være igjen alene..
Takk
Hei igjen takk for svar har prøvd det du sier men ikke noe tegn til lek kun bygging av reir og jaging på hoene .Hannen bygger reir i alle kar han kommer men så snart hoene kommer er det jaging .
Har du prøvd å ha 1 hunn oppi en fødekasse oppi hos hannen?? hannen min jaget hua mi også hvis hun ikke hadde egg.. Er hua di rund i magen??
Hei
Nei hoa er ikke rund rundt magen . har ikke prøvd med fødekar kanskje en ide
okey, for så lenge hoa ikke har egg så vil ikke hannen ha noe me hu og gjøre, og da jager han hua bort... Ja prøv med fødekar, så kanskje hua di produserer egg=)
Wooohooo
Jeg trodde alle kampfisk babyene var døde, så har derfor ikke foret med artemia oppi yngelakvariet på ca 2-3uker.. Men i dag så jeg plutselig en kampfisk yngel som svømte rundt oppi akvariet=) WOOHOO.. Den har blitt ganske stor og har begynt og få farger på kroppen, ser den er rød på kroppen og lyseblå på finnene=) Lurer på hva den kan ha spist i det siste da, siden jeg bare har foret med malletabletter oppi det karet pga ancistrus yngelen og kirsebærrekene.. spiser kampfisk yngel malletabletter????

Håper dette er en hann og at den vokser seg stor og fin=)
Til salgs?
Hei, hvis du oppdager flere kampfiskyngel så er jeg interessert i og kjøpe av deg. Gjerne andre fisker og
Fant en til som lever i dag, så nå er det 2 stk som har overlevd=) Jippi, håper det er fler=)

Kristian Thingvold
Hei, hvis du oppdager flere kampfiskyngel så er jeg interessert i og kjøpe av deg. Gjerne andre fisker og:)


Ja hvis begge kampfiskene overlever så kan du sikkert få kjøpe an av de hvertfall.. Hvis begge er huer så kan du få kjøpe begge, hvis begge er hanner kan du kjøpe en av de, hvis det er en hu og en hann så kan du få kjøpe hua=)

Hua er full i egg igjen så du skal ikke se bort ifra at jeg hiver hannen i et lite akvarie for seg selv sånn han kan bygge skomrede i 3-4dager så hiver jeg hua oppi til han, da blir det nok egglegging igjen=)
Kristian Thingvold
Du får det til du;)


hihi, ja rart hva man får til hvis man prøver=)

Forresten hva annen fisk/yngel er det du vil kjøpe??

Jeg har masse ancistrus yngel

Så håper jeg at palett ciklidene legger egg igjen snart og da er det jo palett yngel også=)

Og sikkert snart sebra ciklide yngel, hvis egga ikke blir spist opp=)
Jeg kunne iallefall hatt 2 ancistrus, nå har jeg nettop sett rambo og filmen var ikke så ulik den massakeren jeg hadde i akvariet mitt for litt siden Så jeg trenger egentlig nye fisker, men denne gangen bør det helst være fisker som går sammen og ikke bare kriger slik som sist gang
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap