- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- En hann kampfisk sammen med flere guppy?
En hann kampfisk sammen med flere guppy?
Postet 08.01.08 kl 12:09
Postet 08.01.08 kl 12:12
Postet 08.01.08 kl 12:14
Postet 08.01.08 kl 12:17
Postet 08.01.08 kl 12:21
Postet 08.01.08 kl 12:56
Postet 10.01.08 kl 17:03
Postet 10.01.08 kl 17:04
Min personlige erfaring er at hunnene kan gjerne sprette og hannene, men de fleste kampfisker som vi har i akvariet er bedøvet med finner som hindrer dem i å forlate overflaten. Dere kan se på profilen min, der har jeg filmet en hue, som hopper =) Men å ha glass over som jeg har forstått er det fordi at det ikke skal bli noe stor temperatur forandring fra vannet til overflaten. Som jeg har lest har det lettere å utvikle sykdom for fisken om det er stor temperaturforskjell.
^^
^^
Postet 11.01.08 kl 23:23
Postet 11.01.08 kl 23:39
Postet 16.01.08 kl 19:20
men dekk glass vil jeg anbefale pga det er en labyrint fisk, å skal ha ca samme tempratur på vannet som luften,
siden den "henter" luft derfra. ellers kan den lett bli syk desverre.=) men det er en nydelig fisk, vile ikke hatt den i under 13 liter for seg selv, de trives best alene=). god filtrering og vann bytter, men ikke mye strøm er vel nøkkel ordet. er en link (som jeg seff ikke husker eller orker å lete etter så sent om nettopp kampfisk) som er veldig fin=) kanskje noen andre husker for øyelikket?
siden den "henter" luft derfra. ellers kan den lett bli syk desverre.=) men det er en nydelig fisk, vile ikke hatt den i under 13 liter for seg selv, de trives best alene=). god filtrering og vann bytter, men ikke mye strøm er vel nøkkel ordet. er en link (som jeg seff ikke husker eller orker å lete etter så sent om nettopp kampfisk) som er veldig fin=) kanskje noen andre husker for øyelikket?
Postet 24.01.08 kl 22:48
Endret: 24.01.08 kl 22:50
Han står veldig fint på badet, der er det varmekabler i gulvet og rommet er i seg selv relativt varmt og vannet har og bra temp.
Han driver å lager skumrede selv om han er alene, og dette er litt gøy for de tidligere eierene hans sa han aldri hadde laget slik hos de. Men der var han i et akvarie med relativt sterk strøm. I bollen lever han livet, sover inni planten og er opp og hilser på under overflaten når vi er inne der. Skumredet bare tyter men jeg fjerner det nå,han er jo alene uansett...stakkars.
Han driver å lager skumrede selv om han er alene, og dette er litt gøy for de tidligere eierene hans sa han aldri hadde laget slik hos de. Men der var han i et akvarie med relativt sterk strøm. I bollen lever han livet, sover inni planten og er opp og hilser på under overflaten når vi er inne der. Skumredet bare tyter men jeg fjerner det nå,han er jo alene uansett...stakkars.
Postet 28.01.08 kl 12:47
Postet 21.02.08 kl 11:48
Postet 21.02.08 kl 13:57