En hann kampfisk sammen med flere guppy?

Går dette bra? Skal kjøpe inn guppyer til akvariet,har en adoptert eldre (flott!!) Hann Kampfisk der, vil han nappe guppyene? Hvis det,får han heller bollen og innkjøp av et par hunner.. Har Guppy akvarie med relativt sterk strøm i.
Næææh, tror nok du vil få slørløse guppy etter kort tid.
Ikke anbefalt
Enig.

Og du kan ikke ha flere hunner med en han i en bolle heller, om det var det du mente...?
Ok.. Så putte hannen alene i en bolle da uten å kjøpe en partner han kan passe på? Bollen blir stående på badet hvertfall..
Jeppjepp.

Husk dekkglass (den hopper) og mye vannbytter (1/3 hver dag, siden du kanskje ikke har biologisk filtrering i bollen?) og mye planter (den liker å gjemme seg), og temperatur over 24 grader (gjerne mer om mulig).
Han får et slott og en plante, og en farget sak han kan breske seg mot hehe
Nei
nei det kan du ikke med mindre du vil ha for til kampfisken din
kesol:
ikke overdriv nå!
den hopper ikke( det er VELDIG sjeldent)
jeg har hvert redd for at fisken min skulle hoppet da jeg fikk han men neida.....

m,en det er lurt
Min personlige erfaring er at hunnene kan gjerne sprette og hannene, men de fleste kampfisker som vi har i akvariet er bedøvet med finner som hindrer dem i å forlate overflaten. Dere kan se på profilen min, der har jeg filmet en hue, som hopper =) Men å ha glass over som jeg har forstått er det fordi at det ikke skal bli noe stor temperatur forandring fra vannet til overflaten. Som jeg har lest har det lettere å utvikle sykdom for fisken om det er stor temperaturforskjell.

^^
heddis
kesol: ikke overdriv nå! den hopper ikke( det er VELDIG sjeldent) jeg har hvert redd for at fisken min skulle hoppet da jeg fikk han men neida..... m,en det er lurt

Min kampfisk hopper, ganske høyt også faktisk.. Så dekk glass bør en ha til kampfisk ja..
Jeg har hatt kampfisk før ,både i akvarie og i bolle.. Han står på benken på badet og koser seg godt der tror jeg. Bresker seg relativt mye om det står noe sterkt farget utenfor den store bollen
men dekk glass vil jeg anbefale pga det er en labyrint fisk, å skal ha ca samme tempratur på vannet som luften,
siden den "henter" luft derfra. ellers kan den lett bli syk desverre.=) men det er en nydelig fisk, vile ikke hatt den i under 13 liter for seg selv, de trives best alene=). god filtrering og vann bytter, men ikke mye strøm er vel nøkkel ordet. er en link (som jeg seff ikke husker eller orker å lete etter så sent om nettopp kampfisk) som er veldig fin=) kanskje noen andre husker for øyelikket?
Han står veldig fint på badet, der er det varmekabler i gulvet og rommet er i seg selv relativt varmt og vannet har og bra temp.

Han driver å lager skumrede selv om han er alene, og dette er litt gøy for de tidligere eierene hans sa han aldri hadde laget slik hos de. Men der var han i et akvarie med relativt sterk strøm. I bollen lever han livet, sover inni planten og er opp og hilser på under overflaten når vi er inne der. Skumredet bare tyter men jeg fjerner det nå,han er jo alene uansett...stakkars.
Guppy sammen med kampfisk
Jeg har selv erfart at dette går helt fint, har nå 1 kamfisk hann sammen med 5 guppy hanner og så lenge du ikke har for lite akvarium vil ikke kampfisken bli for teratorial :o) Forøvrig har jeg 110l om dette var av interesse
jeg har en kamp fisk med guppyer. både hun guppy og han guppy å det går veldig fint..
der jeg kjøpte kamfisken. så var den i samme kar som guppyer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap