Blå gurami

Trenger litt hjelp ang. to blå gurami som jeg har. Hannen har jaget hunnen hele tiden, men for noen uker siden ble det så ille at hunnen måtte på "krisesenter" i et annet akvarium. Nå har jeg flyttet hannen til et eget akvarium og hunnen er tilbake i hovedakvariet. Ønsker ikke å ha tre akvarier i drift og vil flytte hannen tilbake igjen snart. Kan det hjelpe å få en hunn til så hannen ikke bruker all energi på jakt på den ene hunnen?
Kanskje, kanskje ikke.
Noen av disse har en skruve løs, og vil jage det meste i filler.
Frank Angell
Noen av disse har en skruve løs, og vil jage det meste i filler.

Noen? Jeg har på følelsen av at de fleste har det... Jeg er ingen elsker av blå monstre. Heller ikke bestevenninna mi. Begges kommentar da det blå monsteret (hos hver av oss) døde var "han blir ikke savnet". Blå gurami er en aggressiv fisk, dessverre, og mange opplever i tillegg at når de fjærner den jagende hannen, så starter hunnen der han slapp. Jeg tror sjansen er liten for at det blir et hjertelig gjensyn, dessverre. Men jeg er som kjent ingen monsterelsker.
Hei!

Eg har ein sånn passe stor blågurami hann så går ilag me 2 dame, før va han ganske jagete på fruene sine..

Men for nåken veke si kjøpte eg 4 mollya. Va veldig spent på om da ville bli full krig oppi der, for han va jo ganske gla i å jaga på dei andre,hehe..

Da va ganske mykje jaging i ein dag, og så roa han seg nesten heilt. ette dei kom oppi, røre han ikkje andre fiska enn damene sine, mollyane får gå heilt i fred. Og damene sine har han blitt mykje snillare me og, vil sei da ikkje e meir jaging enn da bør vera :P. Og Blåguramihannen e ikkje blitt alvorlig sjuke,hehe.. Fine farga og ser ut så alle har da bra .

Har et 160 l akvarium, da va nå kanskje greit å sei og,hehe..

Så for meg e blåguramia veldig kjekke og fine fiska, så eg har masse glede av ..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap