Dverggurami lek?

Er det noen her som kunne forklart hvordan en slik lek ser ut? kanskje noe som har noen bilder liggende ?

jeg har nå puttet oppi 2 hunner i elskovsredet til guramiene mine (20L)
men hannen bare jager de og biter de i skjella :S ? ser begge hoene har fått mørk aktige flekker på kroppen og bare hjemmer seg, hannen spytter masse anne mat under en plastbit i karet og jager de hardt og villt så fort han ser dem, hva skal jeg gjøre ? :S
Ta en titt på hva som er skrevet om oppdrett på denne i fiskebasen. Det står der at hannen blir aggressiv etter leken, så kanskje det er slik at de allerede har lagt egg? Dessuten så er vel dette en parfisk så èn hunn skulle vel holde.
Her skjer nesten det samme. De holder på akkurat nå her også faktisk. De startet i dag, eller han startet med å lage rede, så begynte han å jage, så begynte de å "flørte", "gnu" seg litt inntil hverandre, tror de begynner å bli leie begge to, for de får det ikke til ser det ut som, selv om de så gjerne vil.

Hannen skal "krølle" seg rundt hua og presse ut eggene, for så å putte dem opp under redet sitt.

Her er forresten redet også nå i dårlig stand, var veldig bra før i dag, men han vedlikeholder ikke..

Lykke til, håper våre små skjønnheter får det til!

(Jeg har forresten en tråd om mine under oppdrett..)
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap