Er dette blågurami

Har sett at min blågurami har en rødorange farge på bukfinnen. Når den viser seg for damene blir han helt mørkblå og det lyser av bukfinnen. Har sett igjennom alle guramiene i fiskebasen og finner ingen som er lik den jeg har. Jeg har også en hanne som er gul og to damer som er gule. De er veldig snille og fredelige alle sammen så jeg kjenner meg ikke igjen når det snakkes om at guramiene er så agressive. Til og med hannene er fredelige med hverandre. Er dette en hybrid? legger ved bilder av den blåe. De to hannene er ca 10 cm store begge to.
Det er en blå gurami. De kommer i flere forskjellige varianter, bl.a. den som kalles gullgurami. Jeg har også sett dem med den rødorange stripen på finnen under, ja. At de er fredelige, kan komme av 1. forskjell mellom individer, 2. at de er roligere fordi de er flere sammen. Jeg har sett det i dyrebutikker, at mange fisk ofte er roligere når de er flere sammen. Som regel handler det da om at "vi er så mange at det blir for mye stress å være aggressiv", men jeg aner jo ikke noe om størrelsen på akvariet ditt. Jeg vet ikke om det er slik med blå gurami, men jeg har sett det hos bla. kulefisk, som generelt er ytterst aggresive fisker, og som liker dårlig å dele tank med flere.
Dyrehagen
Det er en blå gurami. De kommer i flere forskjellige varianter, bl.a. den som kalles gullgurami. Jeg har også sett dem med den rødorange stripen på finnen under, ja. At de er fredelige, kan komme av 1. forskjell mellom individer, 2. at de er roligere fordi de er flere sammen. Jeg har sett det i dyrebutikker, at mange fisk ofte er roligere når de er flere sammen. Som regel handler det da om at "vi er så mange at det blir for mye stress å være aggressiv", men jeg aner jo ikke noe om størrelsen på akvariet ditt. Jeg vet ikke om det er slik med blå gurami, men jeg har sett det hos bla. kulefisk, som generelt er ytterst aggresive fisker, og som liker dårlig å dele tank med flere.
De er 4 stykker så det er vel noe med at de er flere. Karet er på 180 liter og de er rolige og fredelige med alle. De har ikke prøvd å legge egg enda noen av dem, vet ikke om det er for mye strøm i karet. Har en modifisert fluval 4+ så det er god gjennomstrømming i karet. Skulle vel hatt noen flyteplanter kanskje? Ser ut som de flørter innimellom men det blir ikke noe mer utav det.
Flyteplanter
Jeg fikk flyteplanter i karet mitt og da virket det som om guramiene likte seg mye bedre enn tidligere. har tre damer som går sammen, og lurer på om jeg skal utvide antallet.
Ja det ble bedre da jeg fikk tak i flyteplanter til de. Det er mer fart i de nå ja. Det blir spennende å se om det kommer noe skumrede....
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap