Hva trenger en kampfisk i karet?

Hva trenger de i karet egentlig ?
Leser at de helst ikke skal ha mye strøm, men en pumpe bør være der. Hvir svak/kraftig kan den da være hvis det ikke skal være mye strøm?
Har denne pumpen liggende(fikk den, er ubrukt), hvilken størrelse på akvariet anbefaler dere til denne?
Anbefalt størrelse er 60L har jeg funnet ut. Men er pumpa altfor sterk til det, så finner jeg et større..
Planet og lit skjul er greit og ha, siden kampfisken vil få andre fisker sammen med seg. Ikke helt bestemt meg enda for hvilke..
huff, mannen får vel snart fnatt av ei frue med litersjuke, hihi
Kjenner ikke til akkurat det filteret, men ofte så er det behøvelig med filter til dobbelt så store akvarier for å beholde god sirkulasjon i et kar over tid, siden det blir redusert gjennomstrømming når filteret går seg til. Du får bare prøve det ut og se. Er det mulig å vri på utstrømmeren så kan du også kjøre den inn i veggen på karet for å senke kraften i vannstrømmen.

Kampfisk liker røtter og godt med planter. Flyteplanter er heller ikke så dumt. Velg samboere med omhu siden det i utgangspunktet er anbefalt at kampfisk går alene i karet. Noen ganger kan det gå bra med andre fisk i karet, andre ganger ikke. Vær også obs på at siden kampfisken er en labyrintfisk som kan benytte seg av luft å puste i så er det veldig viktig med dekkglass eller heldekkende armatur. Kampfisken kan nemlig bli syk om temperaturen mellom luften og vannet blir for stor.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap