Hjelp til diagnose

Hei, trenger litt hjelp av dere igjen.

Fant en perlegurami død i akvariumet for 10 minutter siden.
Sist jeg hadde tid til å se på fisken over lengere tid var i går kveld. Alt var fint da. Alle guramiene var friske og fine i fargene samt aktive som alltid i full gang med å stjele middagen til Ancistrusene mine.

Den som nå døde var mye mørkere i den øvre delen av kroppen. Jeg syns også magen var noe større en den pleier å være. Jeg har 3 andre perleguramier som er helt fine i formen og normale i fargen.

Har testet vannverdiene nå, nitritt er ikke eksiterende og ph har lagt stabilt i over 1 mnd på 7.0. Tempratur ligger også stabilt på 26*C. Akvariumet har toppdeksel.
Siste vannbytte ble foretatt for ca 1 uke siden (30%). Vannet ble mellom lagret i bøtter og korrekt dosering med Sera Aquatan ble brukt for å fjerne klor og andre ulumskheter. (Nitritt og Ph var helt fint ved vannbytte).

Jeg tenkte dessverre ikke så langt så jeg fikk tatt et bilde av krabaten før jeg kvittet meg med den. Noen som har en idé om hva som kan være galt?

Setter stor pris på svar!
La du merke til om skjellene på buken til den døde fisken struttet?
Hvor gammel var fisken og hvor lenge har du hatt den i karet?
Jeg studerte den så nøye som mulig, det eneste jeg ikke gjorde var å skjære den opp. Skjellene struttet definitivt ikke. Den var helt glatt/normal.
Guramiene mine har jeg hatt i ca 1 mnd. Hvor gamle fiskene var aner jeg ikke. Jeg kan sikkert få målt de (lengde cm) når jeg kommer meg hjem hvis det kan hjelpe).
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap